Blodmåne 2015

Nyss hemkommen från nattens äventyr. Var ute med lillasyster och hennes kille och kolla vad som skulle bli blodmåne och supermåne. Påstods det i medier av alla dess slag. Besviken? Ja, lite för det blev ju inte mycket till ”supermåne”. Blod måne fick vi dock se. Lite coolt. Lite synd bara att min kamera på mobilen suger vid sådana tillfällen. Jag har en systemkamera med ett rejält zoomobjektiv, men jag har ingen film till den. Hade den varit digital hade det ju varit en annan femma. Har planer på att skaffa en digital. Den skulle jag få mycket användning för. Vilket troligen skulle innebära mindre bilder och mer plats på mobilen.
Nej, men det var rätt häftigt med blodmånen. Dock blev det ju inget bildbevis på grund av dålig kamera. Den är rätt bra annars. I rätt ljus.
Nu sitter jag iallafall i soffan och är trött och frusen. Ett annat resultat av nattens härjningar är snuva och nysningar. Antingen är det förkylning eller allergi. Ibland är det svårt att avgöra.
Ska alldeles strax byta om och krypa ner i sängen och sova. Länge. Det lär garanterat bli sovmorgon.

Cheerio

Kommentera

