Gårdagens skoj

Gårdagen började sent för min del då jag fick mig en rejäl sovmorgon. Fick lite panik efter klockan 12 då jag hade tvättid. Jag brukar ha tvättid på lördagar klockan 12. Men så visade det sig att jag inte skulle tvätta förrän klockan 17. Tog det lugnt fram tills dess.
Skrev med Nahttis via Messenger. Hon fråga vad jag tänkte göra under kvällen. Hennes man skulle in till Bengtsfors för möte med sin klubb. Hon skulle åka med in och äta på Adria. Så det blev en sväng ner till Adria. Där satt vi och hade det trevligt. Lovisah visade oss hur man grisar ner en pizzeria med stil 😉

20151003_204106-Edited_Doug20151003_204440-Edited_Doug

Efteråt promenerade vi runt i Bengtsfors och prata om det ena och det andra. Det sista satt vi i närheten av Sibylla tills Emil kom. Det blev bråttom hem för mig sen då nöden kallade. Väl hemma i värmen bänkade jag mig framför tv:n och såg ”Independence day” på tv4. Har sett filmen ett antal gånger under åren, men den är lika bra som alltid.
Efter den kröp jag ner i sängen och somnade ganska fort för ovanlighetens skull.

Denna dagen däremot har varit lite lugnare. Har varit mestadels hemma och tagit det lugnt. Var ner två gånger och handla. Andra gången var inte planerad. Kom på att det var kanelbullens dag idag så gick ner till Konsum och skaffa hem ett par ingredienser som fattades till receptet. Dock blev det inget bakande. Flyttar fram det till imorgon istället. Lillasyster ska komma hit på kvällen så blir att baka innan hon kommer.
Nu ska jag sätta mig med mitt julbroderi en stund innan jag lägger mig.

Cheerio

Kommentera

