Dagdrömmar

God kväll från en kvinna i 28-årsåldern som känner sig seg som kola. Sömn känns något som hör till det förflutna. Lider av stor sömnbrist på grund av återkommande mardröm de senaste dagarna. Var ner till centrum och handla med mor tidigare. Var så trött att jag dagdrömde mestadels av tiden. Jag var helt borta varje gång jag stod i en kassa och skulle betala. Sen började mitt skadade knä bråka på grund av kylan. Så har nu fått ont i knät igen. Plus att jag fått problem med min nackskada på grund av sömnbristen. Livet leker…
Igår kom storasyster och hennes minsta, Vincent, till Bengtsfors och stannade till runt klockan 18 på kvällen. Lena är gravid med sitt femte, eventuellt sjätte, barn. Jupp, som det ser ut ska Lena ha tvillingar. Lena var gravid med tvillingar i början av året men fick missfall. Nu verkar det vara samma. Lena hade köpt ett litet LEGO-set till Vincent som han var fullt upptagen med, förutom när Jessica och Andreas kom förbi. Det blev ett herrans liv när Jessica och Vincent hade nallekrig i soffan. Det sista innan Lena och Vincent åkte satt Vincent och jag i soffan och gick igenom LEGO-setet för försäkra oss om att inget fattades. Han är väldigt duktig på att räkna för att vara fem år. Ett par delar fattades som vi hitta under soffan. De hamna troligen där under nallekriget. 😉
Min lillebror fyllde 24 den 21 november. Dock fick jag inte köpt present förrän idag. Två olika örhängen då han har hål i vänster öra. Han tala om att han har funderingar på att komma ner till Bengtsfors till helgen. Kan ju alltid hoppas. Alltid kul att träffa sina syskon. Jessica bor jag ju granne med nu så henne träffar jag rätt ofta. Köpte julklapp till henne igår. En original Squall Leonhart-actionfigur från ’99 i oöppnat paket. För de som inte vet är Squall Leonhart rollfiguren i Final Fantasy VIII. Ett av Jessicas favoritspel. Jag tror att hon kommer gilla den. 🙂
Sitter nu hemma hos mor och ser på säsong två av ”Hawaii Five-0”. Imorgon landar tredje säsongen i brevlådan. Längtar redan. Scott Caan är ju min favorit utan tvekan. Liten men mycket attityd. Och otroligt charmig och bedårande. Plus knäpp humor. Finge man ha människor som husdjur skulle jag välja honom.
Förra helgen var jag hemma hos henne och hjälpte henne få upp gardinstång i vardagsrummet och köket. Vi prata om att vi behövde handlat på Dollar Store i Säffle. Jessica ringde för en stund sen för att fråga vad jag behövde på Dollar Store. Andreas har visst tagit med henne upp till Säffle så hon ringde från affären. Hon tyckte att hon kunde handla med det jag behöver när hon ändå är där. Snäll lillasyster jag har som tänker på mig. Så hon kommer förbi sen med lite saker.
Men till dess blir det serie och vila. Är ju trött som ett as. Det blir en varm dusch innan sängen i hopp om att jag ska sova bättre. Helgen närmar sig och då blir det att dra ut i förrådet för att rota fram julpyntet. Jag har längtat som en galning den senaste tiden. Äntligen! 😉

Cheerio

Kommentera

