Första Advent

Jupp, då var det första advent. För någon månad sen kändes som om det var en evighet kvar till jul. Nu känns det nästan tvärtom. Jag börja julpynta lite smått igår. Har dock inte fått upp några adventsljusstakar än. Måste ut och rota igenom mina lådor med julsaker. Jag har hela tre stycken än så länge. Det känns som mycket. Men det finns säkert de som har mer än jag. Jag var dock en sväng ut i förrådet för en stund sen och rota fram ljusstaken till advent. Måste ju tända första ljuset.
Har spenderat mestadels av dagen med att se vidare på säsong tre av ”Hawaii Five-0”. Det blir bara mer och mer intressant. Dock har jag fått väldiga smärtor i nacken på grund av att jag suttit stilla i soffan för länge. Det blev lite bättre efter att jag rört mig en stund.
Råka nog ut för en av mina värsta duschupplevelser idag hittills. Hade perfekt värme på vattnet. Skulle skölja ut schampot det sista innan jag stängde av. Helt plötsligt blev vattnet iskallt. Jag fick en mindre chock (köldchock nästintill). Sen fick jag ytterligare en chock när vattnet helt plötsligt blev kokhett. Först förfrusen och sen skållad. Har haft problem med växlingar i temperaturen förut när jag duschat, men detta var fan extremt! Men vem vet… det kanske gjorde under för huden.
Sitter nu vid datorn och ska greja lite. Katterna ska ut och in hela tiden. Det är inga katter jag har utan pälsbeklädda jojos. Som kräver mat.
Ska även lyssna igenom en lista på låtar jag gjort. Får se om jag hittar något som faller mig i smaken.

Cheerio

Kommentera

