Cider och chilinötter

Börja på Sensus igår… igen. Fick åka med på ett studiebesök till Torrskogs Källarbryggeri. En kvinna vid namn Terese som äger prästgården i Torrskog har öppnat ett eget ölbryggeri i källaren. Det var väldigt intressant. Efteråt bjöd hon på kaffe, kakor och sin egentillverkade öl. Det blev dock inget för mig. Jag kunde inte äta kakorna eftersom jag är gluten- och laktosintolerant. Jag dricker inte kaffe (jag tycker helt enkelt inte om det) och jag dricker inte alkohol. Så ja, jeg blev utan. Men jag är van. Dock var jag så trött att jag somna kort där jag satt i fåtöljen. Tur att ingen av de andra märkte något. Somna även i bilen tillbaks till Bengtsfors.
Väl tillbaka gick jag in på biblioteket för att låna boken ”Lida” av Stephen King. Både min storasyster och jag älskar Stephen King och har läst ett flertal av hans böcker under tonåren och uppåt. Dock har jag aldrig läst just den. Blev kvar och prata lite med Kristin och Kerstin. Var så trött när jag kom hem att jag däcka i soffan och sov i tre timmar. Oftast om jag tar en tupplur under dagen brukar jag sova högst en och en halv timme. Men orsaken till till den långa tuppluren berodde på min stora sömnbrist som jag lidit av de senaste två veckorna.
Sitter just nu och ser på ”Hawaii Five-0”. Säsong fyra landa i brevlådan idag så har påbörjat den. När avsnittet jag ser nu är slut tänker jag gå och lägga mig. Får bli att krypa i säng lite extra tidigt idag i hopp om att jag ska få sova ut någorlunda. Men till dess ska jag se klart, dricka upp min alkoholfria cider och smaska i mig några chilinötter. Mumma! 😉

Cheerio

Kommentera

