Julcafé på Sensus

Sitter i soffan hos mor och vilar. Är på Sensus nu under veckorna mellan klockan 9 och 12. Dock gick jag därifrån strax efter klockan 13. Vi hade Julcafé nere i Sensus café. Så det blev en del att göra både före och efter att folket gått. Det kom närmare 50 pers. Jag har ju haft en del problem med sömnbrist de senaste veckorna. Vilket resulterat i att mina depressioner blivit värre. Vilket i sin tur kan skapa panikångest om jag hamnar i ett rum med för mycket människor. Det var tyvärr det som skedde när alla anlände. Jag fick panikångest och var därför tvungen att fly fältet innan jag fick ett nervsammanbrott. Jag satte mig och tog det lugnt i köket på övervåningen. När jag lugnat ner mig en aning gick jag tillbaks ner och satte mig på sidan om.
Gick och la mig extra tidigt igår. Fick sova fler timmar inatt än vad jag fått gjort sammanlagt de senaste veckorna. Eller ja, nästan iallafall. Kände mig ovanligt utvilad när jag vakna i morse. Det var längesen.
Dock känner jag mig helt urpumpad efter dagens bravader. Fast det beror på depressionerna och panikångesten. De två sakerna är några rejäla energitjuvar. Så ja, jag sitter nu här inbäddad i en varm filt och lyssnar på lite blandad musik på Spotify. Just nu är det Nat King Cole som spelas i hörlurarna. Perfekt när man känner att man behöver tagga ner lite.
Ska fortsätta på fjärde säsongen av ”Hawaii Five-0” när mitt hjärta lugnat ner sig.

Cheerio

Kommentera

