Twist och ”Hawaii Five-0”

Kom inte ur sängen förrän efter klockan 10. Hade tvättid mellan klockan 12 och 17. Plocka fram min stora röda jullykta som jag köpte på Leva&Bo förra vintern. Fick rengöra den med en blöt trasa. Den var var täckt av både damm och smuts. Vad i hela friden? Hur går det till när den stått på samma ställe i nästan ett år? Dammet är ju förståeligt men alla smutsfläckarna. Jag lär nog aldrig få något svar på den frågan. Iallafall så fick jag rent den och tänt det stora ljuset som stod i. Dock fick det bara stå tänt en liten stund. Lyktan ska egentligen stå på altanen men stormen Helga har haft rajtan tajtan hela dagen, så väntar med att ställa ut den tills det lugnat ner sig. Var dock ute och ställde tillbaks utemöblerna på sina gamla plaster. Vaktmästaren flytta dem i somras när han målade om altanen och mina fönster. Ja, det var ett tag sen men jag har inte direkt varit ute på altanen så har hela tiden glömt bort att gå ut och flytta tillbaks dem.
Efter jag hämtat tvätten gick jag hem till mor för att fortsätta vårt ” Hawaii Five-0″-maraton. Min tv är inte i kopplad hemma och även om det var det skulle det inte bli något maraton hemma hos mig. Mor vill gärna se serien med mig och hon har aldrig varken lust eller ork att komma hem till mig. Hon anser att jag ska vara hemma hos henna varje dag. Om jag skulle få för mig att umgås med någon annan eller stanna hemma är jag egoistisk. Ja, jag klagar! Ja, hon har fått veta vad jag tycker. Nej, jag tänker inte ta det samtalet med henne igen. Resultatet blir bara migrän. Så jag låter hennes få som hon vill vilket i sin tur gör mina depressioner värre. Jag mår psykiskt dåligt av det i längden men bara min mor är nöjd och glad, eller? Min bror och lillasyster börja köra samma metod ungefär samtidigt som jag. Vi har helt enkelt gett upp. Den enda som inte gett upp och som fortsätter att ta upp dessa samtal och hamnar i bråk med mor är vår storasyster Lena. The show must go on…
Just nu sitter jag i soffan och lyssnar på lite blandat på Spotify. Har börjat bli mer och mer fäst vid den appen den senaste tiden. Tar en liten paus från serie-tittandet. Imorgon har jag tänkt att jag ska ge ut på skattjakt efter julpyntet i förrådet. Sorry,  menar förråden. Har två stycken. Fick låna ett extra av hyresvärden då alla förråd inte används. Och för atr jag inte ficl plats med allt i mitt lilla förråd. Jag fick låta en massa flyttlådor stå kvar i lägenheten i två år på grund av det och jag ville inte fråga hyresvärden om ett till. Men så gav han mig utan att jag behövde fråga. Flyttlådorna tog plats som jag behövde. Han kan vara väldigt omtänksam och hjälpsam. Jag har varit med om hyresvärdar som inte ens vet vad de orden innebär. Iallafall ska jag försöka få upp mer julpynt i morgon. Fick upp julgardiner i köket idag. Dock verkar det inte bli några julgardiner i vardagsrummet i år heller. Jag köpte tyg på Jysk för tre år sen och mor skulle hjälpa mig. Min symaskin gick ju åt helvete. Fick tag på en billig av en kvinna som bor här i Bengtsfors. Fick mig en ny vän på köpet. Men tygen ligger hemma hos mor sen ett par år tillbaks. Jag tänkte ta med tygerna hem. Då skappades ett nytt problem: mor ville att jag ska ta med symaskinen upp så att vi kunde sy gardinerna tillsammans. Visst, varför inte. Då gick det inte för att jag köpt mig någon ”billig skit till symaskin”. Förlåt att jag är sämst på allt! Förlåt att inget jag gör blir bra! Förlåt att jag ens försöker! Ja, detta inlägg är häflten pissigt! Vet inte hur många gånger jag tappat förståndet (inombords) grund av min mor som är världsbäst och måste påpeka det för sina barn, så fort de gör minsta fel, för att trycka ner dem och få dem att känna sig misslyckade. Är rädd för att jag var tvungen att få det ur mig. Ber om ursäkt för de pissiga delarna av detta inlägg. Ta inte illa upp. Det är bara jag som tappat förståndet (inombords) igen…
Ska nog återgå till ”Hawaii Five-0” igen. Danno och hans vitsiga kommentarer kan nog få mig på andra tankar. Det har hjälpt förut.

Cheerio

Kommentera

