FFVII Remake trailer

Jag blir galeeen. På ett positivt sätt. Playstation ladda upp en ny trailer för spelet Final Fantasy VII Remake. Jag förälska mig i originalet när det kom ut 1997. Jag var tio år och men var inte så mycket för att spela tv-spel. Så kom Final Fantasy VIII till PS. Det var stort för alla gamers. Det förändrade tv-spelets historia. Det förändrade mitt liv. Än idag är det mitt favoritspel. För flera år sedan kom det rykten om att Square Enix skulle göra en remake av spelet. Square Enix försäkrade kort efter att det inte bara var rykten. Både min bror och jag blev glada och har sedan dess väntat och väntat. Helt plötsligt blev det tyst. Blir det inget.
Den 29 maj i år, sista jobbdagen på biblioteket, tog jag bussen upp till Säffle för att sova hos min bror över helgen. Jag behövde komma bort från Bengtsfors ett par dagar. Och min bror hade frågat några gånger innan när jag skulle komma till Säffle igen. Så jaag ringde honom under veckan och fråga och han sa ja. Fast det är väldigt sällan något är omöjligt när det kommer till min bror. Jag har två systrar och en bror. Man skulle tro att jag skulle vända mig till mina systrar när det är något. Jo, det händer men oftast är det min bror jag vänder mig till. Även om jag är kvinna så känns det många gånger som att min bror är den av mina syskon som förstår mig som bäst när jag mår dåligt.
Iallafall så stanna jag över hos honom den helgen. Under lördagen satt vi och prata spel då han satt och spelade. Så kom vi in på Final Fantasy VII och remaken som Square Enix påstått att de skulle göra. Jag var osäker på om det verkligen skulle ske. Men han försäkrade mig om att Square Enix hade satt det i verket att skapa remaken. Det hade bara dragit ut på tiden. På onsdagen under veckan efter helgen skickar han en video till mig från E3 2015. Det visar sig vara trailern för Final Fantasy VII Remake. Jag blir så lycklig när jag ser den att jag både började skratta och gråta av obeskrivlig lycka. Glädjen var oändlig. Spelet var äntligen färdigt. De gjorde det!
Nu under lördagen (igår) kom ladda Playstation upp en ny trailer för spelet. En lite större inblick i hur spelet kommer se ut Fick se den bara några minuter efter. Åter igen kom en obeskrivlig lycka som fick mig att både skratta och gråta. En timme efter att jag sett den nya trailern kom jag på mig själv med att sitta och le som en nykär tonårsflicka. Men jag brydde mig inte. Inte ett skit! Så jag tänker dela med mig av en länk till den nya trailern här. Till alla Final Fantasy VII-fans… enjoy! (Om ni inte redan sett den förstås, vilket är ganska troligt)

https://youtu.be/A3sBZ5Nr4hc

Cheerio

Kommentera

