Hemarbete: Nobel

I måndags hände inget speciellt vad jag kan påstå. Förutom att Inger och jag fick diska upp efter ett gäng äldre som haft något sorts kalas i Café Sensus-lokalen i lördags. Jag sökte jobb och skicka iväg aktivitetsrapportg till Eva.
Efter jag slutat blev det ett besök på biblioteket för att kopiera ett par papper som skulle lämnas in till Erika, min handläggare på Socialkontoret. Plus att jag fick fylla i en blankett innan jag lämnade Socialkontoret. Väl hemma blev det tv en stund. Eftersom det inte fanns något intressant att se stängde jag av och la mig att vila. Råka somna vilket inte var meningen.
Någon gång efter klockan 14 ringer mor. Hon har gjort mig en fet baguette med skinka och ishavaröra. De säljer glutenfria baguette, från Familjen Dafgård, på Coop Konsum. Man får baka färdigt dem i ugnen hemma. Jag var så inni helvetes hungrig när jag fick baguetten av mor. Det var så gott! Underbart!
Tisdagen spenderades hemma då vi var lediga (hemarbete) av okänd anledning. Hemarbetet bestod av att vi skulle läsa om Nobel. Helst om Nobelpriset och dess pristagare. Jag föredrar att läsaom självaste Alfred Nobel. Han är mycket mer intressant Nobelpristagarna. Men så är jag svag för historia också.
Såg klart säsong 5 av ”Hawaii Five-0” i helgen. Känns helt plötsligt lite tomt efter dessa veckor av i intensivt ”Hawaii Five-0”-tittande. Jag har längtat en aning efter sjätte säsongen. Dock kommer inte den ut på dvd förrän tidigast nästa år. *suck*
Fast du går visade det sig att de börja visa säsong 6 av ”Hawaii Five-0” på Sjuan. Det är rätt typiskt att de ska visa den på en kanal man inte har. Inte för att jag väntade mig något annat. Men något som jag har tillgång till är tv4 Play. Så kunde se avsnittet där. Låg i sängen med mobilen och kolla. Därav somnade jag lite smått lycklig igår.
Har precis läst lite mer om Nobelpriset. Trist. Tror till och med att jobbsök och roligare. Och det är tråkigt! Ligger här i sängen och tar det lugnt innan det är dags att bege sig ut i kylan. Usch! Fryser bara jag tänker på det. Det är vid stunder som denna som min säng känns som himmelriket.

Cheerio

Kommentera

