Dimmig torsdag

Igår var jag den enda i gruppen som dök upp på Sensus. Kändes lite sådär eftersom vi hade hemuppgift. Jag undrade kvällen innan om de andra i gruppen gjort den. Jag har en känsla av att det är väldigt få i gruppen som är intresserad av Nobel. Det verkade som att Irene glömt bort att vi hade hemuppgift. Jag berätta om den för Nicklas och Kerstin, de är två av ledarna på Sensus. De visste inget om uppgiften. Jag berätta att jag läst om Alfred Nobel förut för jag finner honom intressant men när jag kom till Nobelprsiet sjönk intresset en aning. Så de frågade mig vad jag visste om Alfred Nobel om jag nu kom ihåg något. Det visade sig att jag kunde en hel del om Alfred Nobel. Jag blev själv förvånad över min kunskap.
Det blev jobbsök  som vanligt. Den sista timmen innan jag sluta för dagen satt jag i soffan i rummet bredvid och läste några kapitel ur Lida av Stephen King. Det blev lite äckligt ett tag vilket inte är helt oväntat.
Denna dagen börja också med jobbsök. Under fikat fick jag berätta om Alfred Nobel. Denna gång för Irene och Inger. Nu ska vi snart bege oss ut på en liten ”sightseeing”. Den årliga julutställningen på Halmens hus står på schemat.

Cheerio

Kommentera

