Inget internet → inga inlägg

I fredags valde internetmottagningen för Halebops kunder att strejka. Jag blev lite grinig men kom snart över det. Värre var det för min mor som klagade över det hela jävla helgen precis som om jag kunde göra något åt det. Irriterande som fan men det var bara att bita ihop och låta människan få slänga ur sig sin galla på repeat.
På måndagen börja internetet att funka igen men då orka jag inte bry mig. Jag fann det roligare att sitta hemma i soffan inbäddad i en varm filt med en kopp te och brodera. Jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Det var tänkt att vi skulle ha gjort julgodis på Sensus, men det blev inget med det. Någon gång efter klockan 6 på måndag morgon fick jag ett sms från Irene att hon satt och vaka över en dödsbädd och därför inte kunde vara på Sensus. Varav vi fick ledigt. Jag brukar inte kolla mobilen der första jag gör när jag vaknar. Jag kollade faktiskt inte mobilen förrän precis innan jag skulle bege mig ut. Vilket var tur för jag hade känt mig lite dum om jag kommit till Sensus och det var låst, och då troligen tar upp mobilen för att ringa Irene och då se henne sms. Men nu hände inte det. Som tur var. Då hade jag idiotförklarat mig själv och sen troligen skrattat åt mig själv över hur dum jag kan vara ibland. Precis som när jag halksr vintertid, landar på arslet så det gör skitont, sen reser mig upp och ser mitt missöde spelas upp framför mig vilket resulterar i att jag börjar asgarva över vilket jävla klöve jag är. Samma visa varje år. Det är tyvärr så jag är funtad. När jag berättade för min kollega Maria förra året om en sådan halkolycka på väg till jobbet tyckte hon att det var tur att jag själv kunde se det roliga i det hela. Jag kan ha svårt att skratta åt andra som halkar och slår sig. Men när jag själv halksr och slår mig halvt fördärvad då jävlar får jag världens skrattanfall. Eller som den gången när jag var på väg gill ICA för att handla och en kaja sket på min nytvättade jacka. Först blir jag lite grinig men precis när jag kommer in i affären ser jag det roliga i händelsen och börjar såklart garva. Folk stirrade på mig som om jag vore tappad. Ibland förstår jag mig verkligen inte på mig själv.
Nog om… whatever. Ligger i sängen och klockan har passerat läggdags för längesen. Vänta! Jag ligger ju redan. Det är sömn som är problemet. Fick mensen i måndagskväll. Så de senaste två nätterna har jag haft svårt att sova på grund av menssmärtor från helvetet. Nu under onsdagen lugnaden menssmärtorna ner sig och verkar ny äntligen borta. Nu kanske jag kan få sova någorlunda. Ska bara somna först.

Cheerio

Kommentera

