*suck*

Det var tänkt att jag skulle göra en paj hos mamma. Jag tappa lusten totalt när jag kommer hem till henne och ser henne sitta där framför tv:n i samma gamla kläder. Hon verkar inte särskilt glad. Hon har klagat på att hon inte vill spendera julen ensam för ho  blir deppig. Så nu när två sv hennes barn, Jessica och jag, kommer blie vi välkomna av hennes deppiga beteende. Hur kul är det för oss? Vi kanske inte tycker det är så jäkla kul. Förresten så är inte hon den enda som lider av svåra depressioner just nu, men om jag råkar nämna mina depressioner då ska hon berätta hur mycket sämra än mig hon mår. Hon mår alltid så mycket sämre och har alltid så mycket ondare än oss. Vi ska alltid tycka synd om henne men om vi mår dåligt eller har ont… ja, då är vi bara känsliga och överdriver. Det är inte så jävla kul. Så jag tappa lusten totalt att göra paj. Har mått rätt hyfsat sen jag vakna men efter jag kom hem till mamma blev jag påmind om mina egna depressioner när jag såg henne deppiga nylle. Inväntar Kalle Ankas jul och sen åker jag bort till farföräldrarna en sväng. Under kvällen ska Jessica och jag se film. Julen 2013 började vi med en egen liten jultradition: att se filmen ”Nativity!”, med Martin Freeman. Det är en väldigt mysig julfilm. Som en julfilm ska vara.

Cheerio

Kommentera

