Juldagen 2015

Vakna under juldagsmorgonen med molnande huvudvärk. Den påminde faktiskt lite om den sortens huvudvärk man får vid baksmälla.
”Haha det är säkert baksmälla. Lite för mycket glögg.”
Nej, jag är rätt säker på att det inte var baksmälla då det är ganska svårt att få baksmälla när man är nykterist.
Alkohol är roten till mycket ont här i världen. Sådan ondska kan jag lätt vara utan. Har tillräckligt med problem redan. Som min mors ena hankatt, Leon, till exempel. Ha börja hänga på min altan igår. Jag har redan tröttnat på honom. Sedan Angus lämnade jordelivet har Paios sprungit runt i lägenheten och jamat och letat efter honom. Men så natten till julafton hitta han en ny vän i en av mors hankatter. Kul för honom tänkte jag tills jag insåg vilken mardröm Leon kan vara. Hemma hos mor hörs han knappt när han jamar. Här sitter han utanför min altandörr och tar i för kung och fosterland när han jamar. Under förmiddagen idag satt han i över en timme och skrek. Min plan att ligga i sängen och vila bort huvudvärken gick i stöpet på grund av honom. Huvudvärken övergick i migrän på grund av kattfan. Han blev inte tyst förrän Paios kom ut igen.
Framemot kvällen gick jag upp till mor. Där blev det umgänge med Jessica och Andreas plus resterna från gårdagens julbord. Vi såg två filmer. ”Snövit” som visades med engelskt tal på Svt1. Efter det såg vi ”The Avengers: Age of Ultron” som jag fick av Jessica och Andreas i julklapp. De vet minsann vad jag gillar. 😉
Resten av kvällen har jag spenderat hemma i soffan med datorn. Var även inne på tv4 Play och såg avsnitt 2 från sjätte säsongen av ”Hawaii Five-0”. Efter det blev det sängen. Och nu ligger jag här astrött och skriver. Vilket nöje…

Cheerio

Kommentera

