”Morsning & goodbye”

Såg idag föreställningen ”Morsning & goodbye”, med Magnus Härenstam, på Svt1. Vilken människa. Han var minsann unik. De som älskar den mannen och inte såg föreställningen på tv borde se reprisen. Dem finns säkert att se på Svt play om det är så.

image

Har annars varit ner till biblioteket för att låna några filmer. Svängde förbi Bergers och köpte ett par sena julklappar till Nathalie, min brors fästmö, och Lena. Vet inte när jag träffar min syster nästa gång, men min bror och hans lilla familj kommer till Bengtsfors i morgon. Då får de få sina julklappar.
Tror min hankatt Paios löper. Han har sprungit runt och jamat konstant de senaste dagarna. Kommandon som ”Sshhh” och ”Tyst” har haft nada effekt. Igår förmiddag fick jag nog och hota honom med ”Jag slänger ut dig i snön!”. Tystnaden som uppstod var underbar. Senare under kvällen testa jag det hotet igen när han börja jama. Han gav mig en ond blick och drog igång sju gånger värre skrik. Så jag gav kattaset en gratis flygtur… ut i den djupa snön. Efter det var han inte så jävla kaxig längre. Idag var ingen förändring. Blev ytterligare en gratis flygtur nu innan jag gick och la mig. Orsaken denna gång är att hans jamande övergått i hemska bröl som spränger ljudbarriären (nästintill). Jag får snart ett nervsammanbrott. Har aldrig varit med om dess like till katt.
Nu är kattaset ute i snön och förhoppningsvis kyler han ner sig lite. Det ligger runt nollan så han dör inte.

Cheerio

Kommentera

