Apolosophy Metallic Grey

Idag var sista dagen på Sensus för detta året. Dock starta dagen lite dåligt. Paios löper ju sen ett par dagar tillbaks. Under natten till tisdagen var han rena tortyren. Det sista fick han gå ut så att jag fick sova i några timmar. Det räckte tydligen inte då jag försov mig med över en timme. Så jag blev lite sen. Jag var den enda i gruppen som dök upp på Sensus idag. Så Irene och jag blev sittandes och prata och fika. Efter det tog vi en liten promenad genom Bengtsfors. Sist gick vi till Missionskyrkan. Där tog vi oss en titt på den vackra krubban som de tagit fram juletid varje år sedan lång tid tillbaka. Jag fick veta av Irene att krubban är gjord av min farmor. Jag blev lite förvånad. Alla de söndagar under min uppväxt som jag varit med farmor till kyrkan. Alla de jular jag fått fölha med lite till kyrkan och hjälpa till med julpyntet.  Bland annat plocka fram julkrubban. Jag kan inte minnas att hon någonsin berättat att den krubban är hennes skapelse. Jag upptäckte också till min besvikelse att den stora orgeln var borta. Prästen berätta att de plockade ner den för några år sedan och skicka iväg den till en kyrka i Polen. Det var verkligen längesen jag var i Missionskyrkan. Om man skulle börja besöka den lite oftare igen.
Efteråt fick jag gå hem eftersom Irene tyckte att jag var så lojal och kom. Alla andra kom ju inte. Men men, det kändes trevligt att få gå en timme tidigare.
Var in på Apotek Hjärtat och handla några saker från Apolosophy och ett paket plåster. Plåster är alltid bra att ha i väskan. Från Apolosophy köpte jag bland annat nytt nagellack med färgen Metallic Grey. Riktigt snygg färg. Så tidigare, medan jag såg en dokumentär om katter på Svt1 och ett avsnitt av ”Morden i Midsomer” på två, passa jag på att testa det nya nagellacket. Det blev ovanligt bra resultat. Jag suger oftast när det kommer till att måla naglarna. Men detta nagellack var så lättvindigt på något vis. Jag har nog aldrig fått ett så bra resultat förut. Skitnöjd!

image

image

Min bror och hans lilla familj kom idag också. Noelia var lika bedårande som vanligt. Världens gulligaste unge! Och min bror lyfter henne som hon vore en docka. Hon ser så lätt ut när han hanterar henne. När de skulle åka hem fick jag i uppgift att fästa fast henne i bilbarnstolen. Hon var verkligen inte glad. Nathalie orkade inte ens ge sig på projektet. Jag gav upp. Min bror fick ta över.
De fick sinq julklappar idag. Lite sent men… bättre sent än aldrig. Eller? Christer fick två nya örhängen till sitt vänstra öra. Han blev faktiskt riktigt glad över dem. Han uttryckte sin glädje med orden: ”Åh, nya örhängen! Det var längesen jag bytte.”
Han tog ur det gamla och bytte direkt till ett av de nya. Vilken tur jag köpte dem. Fast nya örhängen var det enda jag var säker på just då att jag kunde köps åt honom. Nathalie fick en ljuslykta med en vacker text som bara syns när man tänder ettt ljus i den. Hon älska den. Den var lite hennes stil om man ska gå efter hur hon inrett hemma, vilket jag uppenbarligen gjorde. Vid köpet av lyktan gick även en slant till Barncancerfonden. Lappen om det lilla bidraget fanns nerstoppad i själva lyktan. Det gjorde att hon blev ännu gladare över lyktan. Lilla Noelia fick ett litet gosedjur i form av en blågrön leopard med grönglittriga ögon och rosaglittrig nos. Det visade sig efteråt när vi läste på den medföljande etiketten att gosedjuret var en flicka vid namn Leona och att hennes födelsedag är den 18 november. Nathalie fundera på om vi skulle försöka samla på alla de gosedjuren åt Noelia då det finns olika och varje djur har ett namn. Vi får se hur det blir.
Jessica och Andreas kom förbi en sväng också. Så det blev fullt hus… lägenhet. Vi hade så trevligt det bara kunde bli.
Förutom det har jag börjat se på ”Albert & Herberts julkalender”. Biblioteket har nästan alla julkalendrar på dvd så var dit igår och lånade med den. Hittills har man fått sig en del skratt. Fler lär det ju bli.
Nu ska jag iallafall försöka sova. Förhoppningsvis låter Paios mig få lite mer sömn denna natt då jag inte har någon tid att passa på morgonen.

Cheerio

Kommentera

