Ocean’s trilogy

Nyårskvällen och natten spenderades hemma ensam. Med katterna förstås. Paios var rena tortyren då han ville ut men fick inte på grund av att det var nyår. Så när tolvslaget kom var han som bortblåst. Då ville han helt plötsligt inte gå ut längre. I wonder why…
Jag blev ståendes ute på altanen och iaktta alla vackra fyrverkerier plus några khom loy som kom svävande över himlen. Det var meningen att jag också skulle ha köpt ett par khom loy (rislampor) men glömde i all hast att köpa. Här köps inga fyrvyför djurens skull. Utan rislampor med bambustomme, ej metall, ifall de skulle landa i en hage. Okej, det är väl kanske inga kor ute vid denna tiden på året, men man vill ju vara på den säkra sidan.

image

Har tagit det lugnt och vilat under dagen. Och under kvällen har jag kollat ”Ocean’s Eleven”, ”Ocean’s Twelve” och ”Ocean’s Thirteen”. Hela trilogin med andra ord. Det visades inget av intresse på tv så jag ficn hitta på egen underhållning. Då föll valet på ett gäng killar som är riktiga mästertjuvar och bedragare. Väldigt underhållande filmer får jag lov att påstå. När jag var yngre var de väl inte riktigt my cup of tea. Men jag har lagt märke till de senaste åren att vissa filmer som man inte tyckte om då gillar man nu. Det är som om ens filmsmak ändrats lite med åldern.
Ska grej lite och sen krypa i säng. Börjar bli lite sent.

image

Cheerio

Kommentera

