Ingenting

Ingenting. Det är vad jag nästintill gjort hela dagen. Gjorde mig dock lite gröt förut. Var illa tvungen då jag var så in i norden hungrig. Men smärtorna i nacken och skulderbladen (har nu smärtor på båda sidor) har gjort att orken legat på minimumnivå. Så det lättaste jag kunde komma på att göra var gröt. Det var helt enkelt minutris som bara tar tre minuter. Alldeles utmärkt. Har inte haft någon direkt huvudvärk idag, vilket är ett plus. Men det är ju en aning oturligt att smärtorna i höger skuldra utökats till vänstra också. Nacken ska vi inte tala om. Det är egentligen ingen nyhet att jag har ont i den. Det är faktiskt ganska vanligt att man har det när man har en whiplashskada. Det är skuldrorna som är problemet. Har märkt att jag inte kan sitta upp för länge. Och min rörelseförmåga i nacken är kolossalt minimerad. Åt typ alla håll. Nackspärr känns helt plötsligt som rena semestern.
Har varvat sängliggandet med att sitta i soffan då och då och se på tv. Har även varit uppe och gått runt i lägenheten. Hade hoppats på att rörelse skulle göra susen. För tillfället verkar inget hjälpa.
Imorgon är det första dagen på Sensus för i år. Frågan är hur många timmar den kommer ligga på. Klockan 9 till 15 är inte mycket, om du inte har fruktansvärt ont i någon del av kroppen. Så hoppas på under i natt.
Ett helt jävla meningslöst inlägg. Blir trött på mig själv ibland. Nu är det iallafall jag som går och lägger mig.

Cheerio

Kommentera

