80-tals musik

Spendera gårdagen med vila och ”Hawaii Five-0”. I brist på ork för att göra något annat. Valde att kolla på gamla avsnitt för då behövde jag inte koncentrera mig lika mycket på handlingen. Dock dök det upp problem när jag kom på att min dvd-spelare stod hemma hos lillasyster. Okej, hon bor i ingången precis bredvid. Jag behöver inte ens gå ut om jag ska över till henne. Men det blir lite problematiskt om hon inte är hemma. Så fick gå hem till mor och hämta mitt PlayStation 2. Gick ju lika bra det.
Innan jag la mig satte jag igång radion på väckarklockan för att rätt radiostation spelar när larmet går igång på morgonen. För på lördagsmorgonen vakna jag av att radion sattes igång med ett väldigt obehagligt sprakande. När jag fått in rätt radiostation visa det sig att de skulle spela 80-tals musik hela kvällen. Jag har alltid varit svag för 80-tals musik. Så jag blev liggandes i sängen och lyssna. Efteråt gick jag in på Spotify och lyssna igenom P4:s spellista med just den musiken de spela. Så fyllde på min egna spellista 80’s. Så fastän jag haft jäkligt ont i kroppen idag har jag varit på ett sju helvetes gott humör tack vare att jag lyssnat på 80-tals musik mestadels av dagen.
På tal om det fick jag lust att se filmen ”Rock of Ages” från 2012. Riktigt bra film, skådespelare och musik. Gav min syster den som ett filmtips. Igår fick jag påminna henne om att hon måste se ”Rocky”. Är inte helt säker på att hon kommer gilla den, men när det kommer till ”Rock of Ages” är jag rätt säker på att hon kommer digga. Vi brukar ha samma smak när det kommer till musikalfilmer.
Ska snart bege mig ut. Blev så jäkla uppskruvad av musiken att jag känner att jag inte kan sitta kvar i min lägenhet för tillfället. Får se hur detta slutar.

Cheerio

Kommentera

