Städning av Café Sensus

Denna veckan börja med jobbsök på Sensus. Inget nytt där. Brukar starta varje dag på Sensus med jobbsök. Idag fick jag även iväg ett tiotal jobbansökningar. Nu är det bara att vänta på svar och hoppas på att man får något. Det jobb jag hoppas mest på är som hotellreceptionist på First Hotel, före detta Hotell Dalia, här i Bengtsfors. Nära och bra för min del som varken har körkort eller bil. Gångavstånd. Cirka 15-20 minuter. Perfekt. Jag hade inte sökt jobbet om jag inte vore intresserad av den sortens yrke. Jag har ju en sorts erfarenhet från när jag jobba på biblioteket. Det blev en hel del tid i receptionen där. Troligen inte direkt samma sorts som på ett hotell men ändå en sorts erfarenhet. Nu förvirrade jag mig själv. Usch!
Före jul och hittills har det varit klockan 9-12 som gällt varje dag på Sensus. Från och med idag är det klockan 9-15:15 som gäller. Så fick gå tillbaks till gamla vanor från min tid på biblioteket och ta med mig mat. Pasta med vegoburgare och brysselkål. Ett glas kallt vatten till det. Mumma! Kände stor förändring i kroppen efter att jag drog ner på rött kött under 2014. En bra förändring. Från och med första januari nu 2016 har jag slutat med både rött och vitt kött helt. Förutom fisk och skaldjur. Min kropp gillar den nya dieten. Jag har redan en gluten- och laktosfri diet sedan jag var bebis. Men det är en diet som jag måste leva med eftersom jag föddes gluten- ocv laktosintolerant. Men det är inget jag direkt lider av eftersom jag växt upp med det.
Efter lunchen gick Cilla, Inger, Lena och jag ner till Café Sensus-lokalen för att städa. Det ska tydligen hållas något sorts event där. Minns dock inte om det är under tisdagen eller onsdagen. Irene N gav oss iallafall varsin uppgift och vi satte igång. Jag började med att torka av bord ocv andra öppna ytor med en blöt fuktig trasa. Efter det fick jag dammsuga hela lokalen. Det gick riktigt bra förutom att min rygg tog rejält med stryk. Har redan haft ont i ryggen den senaste veckan men efter dagens dammsugande har jag haft extra ont. Fåf hoppas att det inte ger mig problem i morgon när jag ska upp.
När vi var klara kunde vi se ett tydligt resultat. Den sista halvtimmen fick vi ta oss en rejäl fika innan vi gick hem. Träffa Agneta lite senare när jag var på väg till mor. Honr alltid lika trevlig. Underbar människa. Så är även hennes döttrar och hennes man. Jag känner dock inte deras yngsta dotter Clara så väl. Men Emma och Hanna växte jag upp med i Skåpafors. Vi bodde grannar i många år. Jag var på emmas bröllop i somras. Träffar henne inte så ofta längre sen hon flytta till Göteborg, me  vi försöker hålla kontakten så väl vi kan.
Ska ta mig ett par smärtstillande och slå mig till ro framför tv:n en stund till. Är ovanligt trött. Höll på att somna i soffan flera gånger. Jag brukar inte vara så trött vid denna tiden på dygnet. Kanske jag sover lite bättre inatt. Man kan ju alltid hoppas.

Cheerio

Kommentera

