Provena oat bread

Kolla precis termometern i köket. Inte mer än -10°C ute. Vissa tycker det är svinkallt. Well, det är rena vårtemperaturen om man ska jämföra med vad det var i morse när jag gick tilm Sensus. Det var -23°C och solsken. Men jag kan ju inte påstå att solen värmde något särskilt. Det var ju något varmare när vi slutade men jag slapp gå hem denna gång. Min far kom och hämtade upp mig utanför biblioteket. Passa även på att handla lite fort.

image

image

Bland annat köpte jag ett paket Provena oat bread, som är färdigskivad, för att testa. Jag har köpt deras carrot oat bread tidigare. Små avlånga bröd som är supergoda. Jag plocka fram brödrosten och rosta ett par skivor och på hade jag sedan ICAs skagenröra. Det var mumma. Efter det la jag mig i sängen för att vila nacken. Jag somna som en stock. Tänk om jag kunde somna lika fort på kvällen.
Under kvällen såg jag film med mor. Det var ju ett tag sen. Och nu sitter jag här i sängen och fryser. Paios ska ju ut och in som en jävla jojo hela tiden. Så det har kommit in en del kalluft vilket gjort att det sjunkit en grad inomhus. Men det är tydligen en grad för mycket. Får sova med extra tröja och sockar. Jag bor på källarvåningen så mina golv är iskalla och då spelar det ingen roll att mina element är kokheta. Fortfarande kallt i lägenheten. Så för ett par år sen köpte jag mig ett extra element på Clas Ohlson i Uddevalla. Det är litet men der har gjort så stor skillnad.
Men nu är det katten som är problemet. Har precis tagit mig ytterligare ett par skivor havrebröd med skagenröra och ett glas mjölk till det. Godare än godis. Ska snart sova. Klockan börjar närma sig 2 på natten.

Cheerio

Kommentera

