Knäskada + kyla = inflammation

Det blev ingen pulkaåkning i helgen. Denna gången berodde det på mitt skadade knä. Det var -23°C i fredags. Mitt knä brukar ”paja” när det blir för kallt. Så halta omkring, i en stil som kan liknas vid en pingvin, hela helgen.
Så helgen har spenderats mestadels i soffan med diverse pyssel. Det kändes lite tomt igår när jag kom till Sensus och Cilla inte var där. Från och med igår är hon på arbetspraktik fram till december. Men vi bytte nummer så att vi kan hålla kontakten.
Har sysslat med lite jobbsök. Hittar inte så mycket av intresse. Blev dock lite förvånad när det ringde från ett telefonförsäljarföretag för en stund sen och de ville anställa mig. Jag tacka snällt nej eftersom jag inte är intresserad av att jobba som telefonförsäljare. Men blev ändå glad av samtalet då killen jag pratade med var trevlig. Idag har jag förutom jobbsök pysslat om växterna på Sensus.
Irené N skicka ut mig att köpa en Almondytårta till fikat då Pedee fyllde år igår. Jag hade även med mig några kladdkakemuffins som jag baka igår kväll. Så det blev lite gott till dagens klockan 10-fika. Och mina (glutenfria) kladdkakemuffins var godkända. Irené tyckte att det är de passar bra som tilltugg till fler fikastunder. Känner att det kommer komma efterfrågningar på mina muffins. Irené fick recept på glutenfri mjuk pepparkaka före jul. Imorgon ska vi baka en inför en tillställning på Café Sensus på torsdag. Det är kul att man kan vara till hjälp när det kommer till att baka glutenfritt. Vi ska även iväg till Billingsfors imorgon och sjunga med barn. Får se hur det går.
Efter hemkomst blev det lite att äta. Sen baka jag fler kladdkakemuffins. Avnjöt ett par nybakade muffins till några avsnitt av ”Hawaii Five-0”. Paios låg bakom mig i soffan och försökte sova men han verka tycka att ”Hawaii Five-0” intressant. Mina katter har bra smak. 😉
Sitter fortfarande i soffan men kollar just nu på filmen ”Jiddra inte med Zohan”, med Adam Sandler, som visas på tv6. Har sett den förut men gillar den. Den är en aning överdriven men det är inget nytt när det gäller Adam Sandlers filmer.
Ska snart krypa i säng då jag börjar bli jäkligt trött. Hoppas på bättre sömn i natt och varmare temperatur ute i morgon.

Cheerio

Kommentera

