”X-Files” x2

Det var ett tag sen. Denna veckan har det hänt lite saker. I onsdags var jag på Café Sensus för årsmötet med Billingsfors Teatersällskap. Från klockan 18:30 – 20:30. Många trevliga personer med skön humor. Dock sa jag inte så mycket. Jag satt mest och lyssna. Vi får se vad det blir av det.
Idag börja Mediyoga på Vårdcentralen. Irené M övertala mig att gå dit. Cindy, som höll i yogan, känner jag någorlunda från Bengtsgården. Hon jobba med eleverna i särskolan. Iallafall så gick det rätt bra på yogan förutom att mitt lår låste sig hela tiden och smärtorna var hemska. Fick avbryta flera gånger. Det spelade heller inge roll hur jag satt. Efter lunchen blev det en långpromenad.
Jag sysslar lite med yoga själv men många av de övningar vi gjorde idag var nya för mig. Och vissa av dem tog på nacken och ryggen en aning. Så jag har känt mig lite mörbultad sedan dess.
Handla lite efter Sensus. Efter hemkomst blev det soffläge med något mumsigt, tv-spel och musik. Hämta hem mitt PlayStation 2, plus favoritspelet Final Fantasy VII, från mor igår. Så har kört det mestadels sen jag kom hem. Tog dock en paus för att se premiären för den 10:e säsongen av ”X-Files”. Det var några år sedan sist man såg den serien. Jag ka  inte påstå att jag blev besviken. Längtar till nästa torsdag. De visade dubbelavsnitt.
Efteråt slog jag över till tv4 där det nu visas ”Hawaii Five-0”. Har precis duschat och ska slå över och spela lite till innan jag kryper i säng.

Cheerio

Kommentera

