Blip blop & Score

Denna lördag har spenderats hemma i viloläge mestadels. Lillasyster skulle ha kommit hiten stund egentligen men hon har haft problem med huvudvärk sedan igår. Det blev ner och handla lite på eftermiddagen.
Efter hemkomst blev jag sittandes framför tv:n och se ”Konståknings-EM” på Svt2. Efter det tog jag mig en kvällspromenad. Väl tillbaka blev det samma kanal på tv men temat för kvällens tablå var dator- och tv-spel och spelmusik. Såg först dokumentären ”Blip blop – spelmusik från Super Mario till symfoniorkester” och kort efter den konserten ”Score – spelmusik med Sveriges Radio Symfoniorkester”. Jag fann dokumentären väldigt intressant och konserten fantastisk. Den var så fantastisk att jag faktiskt satt lite smått tårögd. Höjdpunkterna var nog när de framförde musiken frå  Legend of Zelda och Final Fantasy IX. Nu var det en stund sen men sitter nu här i soffan och spelar Final Fantasy VII. Hade gärna spelat nian men var tyvärr inte det spelet…än. Har planer på att skaffa det. Och så sitter jag med hörlurar i öronen och lyssnar på popinspirerad violinmusik av Lindsey Stirling. Hon är riktigt grym. Favoriten är Crystallize. Den är så vacker att det finns inte ord.
Ska fortsätta spela en stund till innan jag lägger mig. Det börjar bli lite sent.

Cheerio

Kommentera

