Kalles snabba fiskgryta

Dagen började med att Tommy och jag blev utskickade till Coop Konsum för att handla ingredienser till ett recept på fiskgryta. Kalles snabba fiskgryta heter den. Finns på Mitt kök på Expressens hemsida. Ifall någon är intresserad. Sen gick Tommy och jag ner till köket i Café Sensus och gjorde mat. Han fixa potatisen och jag fixa fiskgrytan. Vi blev klara perfekt till klockan 12 när lunchen börja. Vi fick tummen upp från alla nio lunch deltagare (inklusive oss två).
Efter lunchen ficn vi låna varsin bok som vi ska läsa. ”Vem stal osten?”. Har hört talas om den förut. Vet att jag även sett den när jag jobba på biblioteket. Den stod nere i magasinet.

Veckan börja väl rätt hyfsat antar jag. Dock är man ju en riktig klöveröv vilket har resulterat i att man går som en jävla pingvin. En pingvin med träben… typ. Det började med att jag tog en långpromenad efter lunchen igår. Vi hade precis innan pratao om att det skulle komma på en mindre snöstorm under måndag kväll. Under kvällen alltså. Inte fan förväntade jag mig då att fanskapet skulle komma strax efter jag gått ut på min långpromenad runt klockan 12.45 på dagen. Men jag skulle ta min promenad. Gick bort tilm Sidan Södra och tillbaka. På vägen tillbaka tro på fan att jag halkar på en isfläck vid Rosellmagasinet. Slår i vänster sida av kroppen, arslet och höger knä. Som tur var klara sig vänster knä. Jag fördärva vänster knä när jag var tio år ocv det blir bara sämre. Så jag är glad att jag inte slog i det. Dock verka det inte först som att jag slog i höger knä så hårt. Men väl tillbaka på Sensus upptäcker jag att knät svullnat upp. Kollar knät och upptäcker att jag slagit upp det rätt ordentligt. Blodet hade trängr igen jeansen. Så fick tvätta rent och plåstra om. Efter några minuter kom smärtan. Jag trodde ärligt talat att jag skulle avlida. Att gå hem sem efter vi slutat var rena tortyren. Väl hemma blev deg bytt till mjukiskläder direkt. Dock tog det ju en mindre evighet att byta byxor. Kunde ju inte böja knät. Sen spendera jag resten av kvällen i soffan. I liggläge. Och spela Final Fantasy VII.
Nattens sömn har varit så där på grund av knät. Har haft lika ont i knät idag. Har dock lindrat det värsta med smärtstillande. Men jag slog ju öveui arslet och vänster sida av kroppen igår när jag halka. Unde förmiddagen idag börjar smärtorna så smått krypa sig på. Så nu ligger man i sängen med ett pajat knä och med smärtor i vänster del av kroppen och arslet. Det spelar ingen roll åt vilket håll jag ligger. Det gör ont i vilket fall.
Hoppas på förbättring inför morgondagen. Vi sna nämligen upp till Kolmilan. Det var ett par år sen jag var där sist. Ficn låna e  gammal krycka av mor ifall. Så man kan avbelasta knät lite.
Nä, får väl ta och försöka sova. Är trött som ett as.

Cheerio

Kommentera

