Cola & chips

Har precis kommit hem från mor. Har suttit där och sett på film, druckit Coca Cola och smaskat chips. Mår prima förutom att mitt, före detta friska, knä är pajat. Jag kan böja det lite nu men jag har fortfarande lika ont. Jag tar smärtstillande, rengör såren och smörjer in med Ice Power. Det har gjort det lättare att överleva smärtorna. Har försökt undvika inflammation i knät men sådan tur fick jag inte ha. De på Sensus tycker jag ska ta det försiktigt och vila knät men samtidigt skickar de ut mig för att ta promenader. Dubbelmoral.
Har haft svårt att sova under nätterna sedan jag skada knät. Inatt var nog värst. Hade så in i helvetes ont att jag kunde sova. Så när jag kom hem idag drog jag av mig stövlarna och slängde av mig jackan. Gick och la mig. Innan jag visste ordet av hade jag sovit i två och en halv timme. Jag var helt slut. Mådde så mycket bättre när jag vakna.
Jag besökte Saker&Ting efter jag sluta. Hon ville ha mindre lokal och han som har Korvens Villa ville ha större lokal, så de bytte med varandra. Smart. Har inte varit i hennes butik sen hon bytte så gick dit idag. Mycket mindre lokal än tidigare men mysigare. Handla inget. Men jag går in ibland för att kolla runt och prata med henne. Hon är så himla trevlig.
Var hos farföräldrarna en sväng igår och umgicks med far. De ska flytta från huset på Sidan Södra till en lägenhet i hyreshusen mittemot Franserudsskolan. Det känns bra att de flyttar så nära. Jag går förbi det hyreshuset nästan varje dag. Eftersom de ska flytta till mindre boende ska de göra sig av med lite möbler. Jag har länge tänkt att göra mig av med mina bokhyllor i vardagsrummet. De är fula och klumpiga. Så har kollat runt efter vanliga bokhyllor. Vill gärna ha en speciellt för min filmsamling. Men har inte riktigt hittat något bra och till bra pris. Så igår berätta far att mina farföräldrar tänkt göra sig av med ett par stora bokhyllor i datorrummet. Så de undrade om jag ville ha dem. Självklart! De bokhyllorna äe ju riktigt snygga och är precis den sortens hyllor jag letat efter. Och gratis.  Så jag fick dem. Min far ska köra hit dem imorgon. Men vi ska ställa dem i förrådet så länge. Jag måste tömma de andra bokhyllorna först. När det är gjort ska vi byta plats med dem. De andra kommer ta mindre plats i lägenheten. Tror det kommer bli bra.
Sitter nu hemma i soffan. Låna med några spel från mor. Final Fantasy I, II, IV och VI. Den sistnämnda har jag spelat förut men det var ett tag sen. Tänkte börja med det. De andra kan jag tyvärr inte minnas att jag spelat förut. Så resten av kvällen kommer spenderas framför tv:n med tv-spel och musik.

Cheerio

Kommentera

