Semeldagen

Veckan börja med att vi åkte till Eds Bowlinghall. Jag älskar bowling men avstod för att vila knät. Peder berätta att han bokat bowling nästa måndag också. Då kommer jag spela.
Jag var med och kolla på och hade allmänt trevligt. För vissa gick det bra och för vissa gick det mindre bra. Men vi var alla lika glada för det. Vi bowlar mest för att ha kul och trevligt.
Vi fick sluta tidigare igår. När jag kom hem var jag så fruktansvärt trött att jag la mig i sängen för att vila en stund. Självklart så sov jag i ett par timmar. Fick inte mycket till sömn under helgen. Har haft svårt att sova på nätterna sen jag skada knät förra måndagen. Det spelar ingen roll hur jag ligger det spränger av smärta i knät. Så jag blev sittandes att spela nästan hela helgen. Påbörja Final Fantasy VI för några dagar sen, så det är det som gällt. Det var bra längesen man spela det spelet.
Idag börja vi dagen med att fira Nicklas som fyllee år. Plus att det är Semeldagen. Så Tommy, Jan-Erik och jag gick till Coop Konsum och köpte semelbullar, grädde och mandelmassa. Men eftersom Peter och jag är glutenintoleranta köpte jag med ett paket glutenfria kakor som vi kunde ta till fikat. Väl tillbaka gjorde Lena och jag iordning semlorna. Idle fick vara med och hjälpa till. Han fa   det väldigt intressant. Idle kommer från Somalia och vill gärna lära sig svenska traditioner. Och hans svenska är inte den bästa än men vi gör alla så gott vi kan att förstå varandra. Men det är kul att få lära honom saker om svensk tradition och kultur eftersom han är intresserad av att lära sig.
Jag påbörja min aktivitetsrapport till Arbetsförmedlingen igår men kom nästan halvvägs. Så gjorde klart den under förmiddagen. Monika Åhlund hade en liten föreläsning (eller vad man ska kalla det) om släktforskning innan lunchen. Jag känner henne sen tidigare när jag praktiserat på biblioteket. De första gångerna jag var på biblioteket jobba hon fortfarande där. Hon hade bland annat hand om just släktforskningen på biblioteket. Hon påbörjade att lära upp mig lite smått inom det men sen blev det ju tyvärr inget mer. Men idag fick jag lite mer info när jag lyssnade på henne nere i Café Sensus. Ska ladda ner ett släktträdsprogram till datorn och påbörja mitt släktträd. Har lite info om några släktingar inom Skån fram till 1835 än så länge. Har planer på att komma lite längre. Ska bli skoj.
Efter lunch blev det en promenad till Sidan Södra och tillbaka. Det kändes skönt att kunna gå någorlunda utan problem igen. Blev en snabbis till biblioteket också.
Har umgåtts lite med lillasyster under eftermiddagen. Det sker inte så ofta längre. Jag är på Sensus på dagarna och hon är på Utvecklingscentrum+ och studerar.
Blev något att äta när jag väl var hemma. Sen bänka jag mig i soffan framför tv:n och körde igång dvd-spelaren. Har kört några avsnitt av ”Hawaii Five-0”. Kände att jag behövde en dos av Dannos sköna men lite vrickade humor. Nu klarar jag mig ett tag. 😛
Avsluta precis ett avsnitt och vill se ett till men tror att jag ska krypa ner i sängen istället. Försöka få lite extra sömn. Ska försöka med värktabletter för knät. Har testat det tidigare men har inte hjälpt något direkt. Hoppas på bättre resultat denna natt.

Cheerio

Kommentera

