Våffelonsdag

Helgen spenderades hemma. Lördagen spenderades nästan hela dagen i soffan med tv-spel. Har kommit en bra bit på Final Fantasy VI nu.
Söndag var inte direkt den bästa. Alla Hjärtans dag spenderades ensam. Var ner till ICA och handla lite. Köpte även en glutenfri vegetarisk pizza från det glutenfria märket Fria. Det gör jag inte om. Följd beskrivningen bak på paketet. Gick ut och kolla pizzan när mer än halva tiden gått. Hittar en sönderbränd pizza i ugnen. Fick stänga av ugnen, ta ut pizzan och sätta igång fläkten. Fick efter mycket slit ur en bit i mitten som fortfarande var ätlig. När jag tog en tugga ur den och börja äta fick jag en bit blått plastsnöre i munnen. Och det tillhörde inte förpackningen som pizzan låg i. Det hände fler saker so. Gjorde dagen miserabel, men den med pizzan var nog värst. Ge mig en fredag den 13:e och dagen hade varit hur bra som helst.
I måndags var vi iväg till Eds Bowlinghall. Denna gången var jag med att ch bowla. Det börja dåligt men jag kom igång i slutet. Vi slutade för dagen efteråt.
Träffa lillasyster en kort stund på eftermiddagen. Hon hade precis kommit från tandläkaren. Där hade hon fått lagat en visdomstand. Lagar de verkligen visdomständer? Vi har egentligen ändå ingen användning för dem. iawså var hon bedövad i vänster sida av ansiktet. Hon såg dåligt på vänster öga på grund av bedövningen. Hon tyckte att det kändes som halva ansiktet hängde. Så jag skämta med henne att hon såg ut som Sylvester Stallone. Det var väl så där populärt skämt. 😛
På kvällen kom far och hämta mig för att sen åka till Åmål för att hämta farbror Hans. Eftersom det blev något krångel med något tåg fick Hans ta bussen från Trollhättan. Medan vi fick vänta längre än väntat passa vi på att handla på Eurocash. På bussen träffa Hans en ung kille som skulle till Billingsfors. Det visades sig att när han kom till Åmål skulle han få vänta i två timmar på bussen hem. Så han fick åka med. Okej för att vi skulle till Bengtsfors men det är inte långa omvägen till Billingsfors. Det spara honom en och en halv timme.
Följdd sen med till farföräldrarna en stund. De bjöd som alltid på god mat. Ibland försöker jag tacka nej men det går inte för min farmor vinner alltid till slut. Hon är duktig på att övertala mig. 😉
Igår hände inget speciellt. Inte som jag kan minnas iallafall. Idag skickades Tommy och jag ut för att handla ingredienser till våfflor. Efter fika och genomgång av multipla intelligenser satte Tommy och jag igång med maten. Han fixa de vanliga våfflorna och jag fixa mina egna glutenfria. Fick ha med mitt egna våffeljärn för säkerhets skull. Har ju bara använt det till att grädda glutenfria våfflor.
Det blev rätt lyckat och vi hade kul. Efter maten fick vi sluta för dagen. Nu ligger jag soffan och lyssnar på klassisk musik på Spotify. Vet inte om jag ska fortsätta spela på Final Fantasy VI eller se ”Hawaii Five-0”. Får fundera en stund till.

Cheerio

Kommentera

