Final Fantasy VI & Lindsey Stirling

Var på fjärde av sjätte Mediyoga-passet i torsdags. Lena N tyckte detta pass kändes lättare än de tidigare. Jag håller med henne. Dock börja jag denna veckan med att vara trött som ett as, vilket inte är en bra start på veckan. Så denna veckan har jag tagit mig igenom halvt som halvt i sömnen. Nu överdriver jag kanske lite, men tror inte att det var långt ifrån. Somna flera gånger under yogapasset i torsdags t.ex.
I torsdags blev det mer Final Fantasy VI när jag kom hem. Vill ju gärna fortsätta när man kommer längre. Dock var jag så trött att jag somna i soffan flera gånger. Precis som under yogan. Så gick och la mig. Förutom trötthet fick jag den ”efterlängtade” mensen i torsdagskväll. Som vanligt när jag får mensen sticker mitt tålamod på någon sorts rymdresa (långt borta är det iallafall) och min stubin är microliten. Så satt och svor nästan hela tiden och svor (när jag inte slumra till) åt spelet. Får erkänna att jag även använde ord som jag vanligtvis inte använder. Men när jag har mensen dyker en riktigt otrevlig sida fram hos mig. Alla som jag känner och umgås mycket med har jag gjort medvetna om detta ifall vi skulle behöva umgås under den perioden. Så när jag får mensen säger jag bara det till dem så då vet de direkt. Så de tar inte åt sig ifall jag skulle svara grinigt. Bättre att förvarna än att det kommer som en överraskning och så blir det dålig stämning.
Igår efter jag slutat gick jag några ärenden innan jag till slut kunde gå hem. Precis efter jag kommit innanför dörren och stängt den knackar det. Då var det Jessica. Jag visste redan att hon skulle komma, men vilken jävla timing den människan har ibland. Köpte hem dricka och snask (snacks). Min ursäkt är att jag sett för mycket på ”Dr. Dimensionsbrallan” så jag har av någon konstig anledning börjat säga snask istället för snacks. Min hjärna funkar uppenbart inte riktigt som den ska. Enligt intelligenstestet jag fick göra på Arbetsförmedlingen för några år sen har jag väldigt högt IQ. Kan det vara det som är problemet?
Whatever. Lillasyster hade med sig sin dator så hon går in och gör plats i min soffa (jag äger en tvåsits som är hälften upptagen av kuddar). Hon har även med sig ett par The Simpsons-drickor. En Lisa till mig och en Bart till sig. Jag satte igång PS2 och tv och sen bänka jag mig i soffan bredvid lillasyster. Jag Spelade Final Fantasy VI och hon spelade The Sims 4 på sin dator. Och så spelades det Lindsey Stirling på stereon på lagom hög volym. Det går att ha kul tillsammans på detta vis. Iallafall så funkar det alldeles utmärkt för min syster och mig. Vi satt och tjata om allt möjligt. Vi diskuterade även spelen vi spelade och skratta åt ee galenskaper som hände i själva spelen. Vi umgicks från klockan 13.20 fram till klockan 22. Vi tänker garanterat göra om det. Jag var så jäkla trött när hon gått så det blev inte mycket mer spelande innan jag stängde av och gick och la mig.
Idag vaknade jag någon gång efter klockan 9. Låg kvar i sängen ett par timmar på grund av mensen. Smärtorna har idag inte varit lika hemska som de var i torsdags och fredags. Idag kom farmors yngre bror upp från Skara med släp så de kunde flytta saker från huset till lägenheten. Då passade far och hans morbror på att köra hit hyllorna som jag fick. Vi fick ställa in dem i förrådet så länge. Jag var först rädd för att det skulle bli svårt att få in dem men det gick yur bra som helst. Då kommer det förhoppningsvis bli relativt lätt sen när jag ska ha in dem i lägenheten.
Fick köpt grönt chaite igår. Dricker ju helst grönt te nu för tiden men det finns inte så många smaker att välja på här i Bengtsfors. Men så fick de in ett grönt te med smak av chai från Friggs. Jag som älskar chai blev ju tvungen att köpa ett paket. Det smakar underbart! Så tog mig en kopp förut efter jag kommit hem från en tur ner till Coop Konsum. Plus en bit Almondy mandeltårta till det. Mumma!
Annars har dagen spenderats i soffan med att spela Final Fantasy VI och lyssna på musik av Lindsey Stirling på stereon. Såg nu att klockan börjar närma sig sent på dagen. Här sitter jag med tv-spel och lyssnar fortfarande på samma sorts musik på stereon. En till bit Almondytårta ligger på tallriken på bordet och koppen med te har ersatts med ett glas mjölk. Katterna ligger såklart pch och sover. Paios ligger ihoprullad på ryggstödet här bakom mig, och Grace vet jag ärligt talat inte var hon ligger. Ska fortsätta spela en stund till innan jag lägger mig. Kan inte (vill inte) sluta nu när jag kommit så långt. Det var så längesen säjag la ner så mycket tid på Final Fantasy VI och kom så här långt. Jag har glömt en del. Men vissa grejer kommer tillbaka eftersom. Lördagsnöje när det är som bäst. 😉

Cheerio

Kommentera

