FarmVille 2 och varm o’boy

Veckan börja rätt hyfsat. Blev ett par ansökningar om jobb ivägskickade denna måndagmorgon. Sen en promenad i det soliga men kyliga vädret. Till lunch blev det vegetarisk chili con carne, eller chili con quorn som Kerstin kalla det. Gjorde en stor gryta med vegetarisk chili con carne i lördags. Jessica fick hjälpa mig med provsmakning. Den blev godkänd av oss båda. Vill bara tillägga att det var första gången i mitt liv som jag gjorde chili con carne. Fast jag vet inte om det går att kalla det chili con carne när man inte hade någon chili i. Spela roll. Det var gott.
Efter lunch hade vi hälsa med en kvinna som heter Maja. Det var riktigt intressant. Hon kommer att återkomma de kommande måndagarna. Wow, det var värst vad många komman jag fick med där. Tror inte att den meningen skulle godkännas fullt ut i meningsbyggnad av min gamla svenskalärarinna. Är en meningbyggnad ett ord? Det var verkligen längesen jag var på en svenskalektion. Kan det ha varit våren 2008 sist?
Efter vi sluta gick jag till Strömkullegymnasiet för att få utskrift på mina samlade betyg. Självklart så är det ju sportlov denna veckan. Det innebär att det är stängt. Vilket suger eftersom jag ska till Utvecklingscentrum+ på möte angående studier på onsdag.
Sen blev det Konsum för att fylla på mitt busskort. Annars tar jag mig inte till Uddevalla på tisdag (senare idag). Handla lite kattmat och gick sen hem. Var så trött att jag la mig i sängen för att vila lite. Vakna två timmar senare med dåligt samvete. Så jävla typiskt.
Resten av kvällen spenderades i soffan med en rejäl kopp varm o’boy med marshmallows, med påtår. Satte igång dvd:n och kolla några avsnitt av ”Hawaii Five-0” samtidigt som jag spela FarmVille 2 på datorn. Har den appen nerladdad pä datorn så behöver inte vara uppkopplad till något nätverk.
Nu ligger jag här vaken när jag egentligen ska sova. Känner jag mig själv kommer jag säkert somna på bussen till Uddevalla senare. Men ska försöka somna så fort som möjligt.

Cheerio

Kommentera

