Starta dagen med pollenallergi

Hej igen. Två månader sen sista inlägget. Snacka om att vara duktig på att uppdatera.
Gick upp någon gång strax före klockan 8. Har gjort mig i ordning, rensat kattlådorna och gett katterna mat och vatten.
Idag har pollenallergin verkligen gjort sig påmind. Lite uppsvullet ansikte, värst är ögonlocken som känns som om de fyllts med betong eller något. Nästan helt igentäppt i näsan. Läcker gör den med stup i ett. Och sen har vi alla älskade nysattacker som driver en smått till galenskap. Mina nysattacker börja idag när jag stod i köket. Så ska ta mina allergimediciner och ta det lugnt fram tills dess att jag ska gå. Än så länge har jag inte fått någon migrän, som också brukar ingå i pollenpaketet. Iallafall för mig. Jag vet att det finns många där ute som tycker om att göra narr av personer som lider av pollenallergi. De har ju uppenbart aldrig haft det. Hade de det hade de hållit käften. Pollenallergi är rena pinan, rena helvetet. Men lider man inte själv av det så vet man ju inte hur det känns. Våren är vacker men ett rent helvete. Därför spenderar jag mycket tid just nu inomhus. Tar jag en långpromenad så blir det inte ut i skogen. Inte nu.
Ska iallafall ta mina mediciner. Idag är det målning med Manal, på förmiddagen, och friskvård med Maja, på eftermiddagen, som står på schemat. Får hoppas att jag inte får någon nysattack under målningen. Det lär väl iallafall bli ett intressant resultat. 😉

Cheerio

Kommentera

