Våren är här

Sitter just nu här i datasalen på Sensus Studieförbund  och grejar lite. Börja dagen här med att söka jobb i Värmlands län och Västra Götalands län. Hitta dock inget av intresse. Inte idag iallafall. Satt även ett tag och kolla igenom Expressens hemsida. Hitta inget av intresse där  heller.
För några veckor sedan gick jag till Hälsokost och köpte en burk med D-vitamin och en burk med magnesium. D-vitamin tar jag på morgonen och magnesium på kvällen innan läggdags. Jag fick lära mig av Maja för ett bra tag sen att D-vitamin och magnesium inta ska tas samtidigt för de motverkar varandra. D-vitamin ska tas på morgonen då det har en uppiggande effekt och magnesium ska tas på kvällen då det har en lugnande effekt. Jag valde att testa detta och jag har märkt av att jag blir piggare på morgonen efter jag tagit D-vitamin och att jag sover bättre under natten efter att ha tagit magnesium. Så det är något som jag rekommenderar.
Fast inatt hade jag lite problem med sömnen. Lillasyster ringde igår kväll runt kl.21:15. Hon satt och spela Final Fantasy XIII och kände sig lite ensam då hennes kille jobba natt. Så jag satte igång högtalaren på mobilen. Sen igång med PlayStation 2 och i med Final Fantasy VII. Sen satt vi båda på var sitt håll och spela och prata i mobil. Stereon spela även lite Andy Williams på låg volym i bakgrunden. Vi la på strax innan vi skulle sova. DÅ visa det sig att vi pratat i 4 timmar och 58 minuter. Nästan fem timmar. Jag behöver nog inte påpeka att vi somna sent för det är väl inte så svårt att räkna ut.
Natten före somna jag någon gång runt kl.3 på natten. Det berodde dock på ischias i högerbenet. Jag har haft det i flera år på grund av min gamla skada i ländryggen. Det blev ju tydligen värre efter att jag ramla i trappa i trapphuset förra året. Så har problem ibland med ischias. Men i måndagskväll så fick jag nog det värsta sorten av ischias jag haft hittills. Benet kändes tungt som det brukar göra när det slår till men denna gång var smärtorna i benet obeskrivligt hemska. Jag ville bara dö. Får hoppas det inte händer igen på ett bra tag.
Vi har precis haft fika här. Blev bjuden på glas av Irene N. Det var gott med en vaniljglass till min kopp med hallonte. Sen har vi det oerhört vackra vårvädret utanför som gör en så lycklig. Vi slutar nog vid kl.12. Då ska jag först till biblioteket och lämna tillbaks några böcker, sen handla lite och sen hem. Sen får vi se vad som sker resten av dagen.

Cheerio 🙂

Kommentera

