Diskbråck och ischias

De högre makterna tyckte tydligen inte att jag hade tillräckligt ont så nu har jag fått diskbråck och förvärrad ischias. Förut hade jag bara ischias i högerbenet och det kom som tur bara någon gång. Nu har jag fått diskbråck som resultat efter att jag föll och slog i ländryggen i trapphuset förra året. Plus att jag fått ischias även i vänsterbenet. Ischiasen i högerbenet har inte förändrats men Ischiasen i vänsterbenet är fruktansvärd. Jag har haft ont konstant de senaste dagarna. Har fått låna en krycka av mor för när det är som värst i vänsterbenet kan jag inte gå på det. Just nu går det men ett problem jag har är att jag inte får göra tunga lyft nu när jag har diskbråck. Jaha, men jag har ju tvättid idag kl.12 och tvättkassen räknas tydligen som tungt lyft. Men mor har erbjudit sig att komma ner och hjälpa mig. Vakna tyvärr lite sent idag. Har sovit jätte dåligt inatt på grund av diskbråcket plus att Grace och hennes fyra 9 veckors kattungar skulle ligga bredvid mig och ta upp halva sängen. Nu tycker kanske någon att jag är känslig för att mina katter tar halva sängen. Nu har inte jag, som de flesta av mina vänner, en 120 eller 180 säng utan en 90 säng. Tro mig! Det blir jävligt trångt i en 90 säng med en vuxen katt och hennes fyra kattungar. Och har man diskbråck på det så blir det rena mardrömmen. Så jag har legat mestadels av natten sömnlös med hemska smärtor i vänster ben.
Far var här för en stund sen och lämna en stor kruka på min altan. Fick några av farmor för några veckor sen. Nu fick jag ytterligare en. Funderar på om jag ska plantera en pelargon i en. Varför inte liksom.
Ska ner till tvättstugan om en stund men medan jag inväntar mor ska jag bara spela lite Final Fantasy VII.

Cheerio

Kommentera

