Tusenfoting i badrummet

Min lägenhet ligger på källarvåningen så jag har sett många äckliga småkryp i lägenheten. Varje gång jag har ett fönster öppet försöker jag att inte tänka på vad som kommer att smita in. För en stund sen när jag var i badrummet kom det en tre centimeter lång tusenfoting förbi fötterna. Paniken var ett faktum! Okej för att jag finner spindlar äckliga, men det finns saker jag finner ännu äckligare. Som t ex tvestjärtar och jordlöpare. Nu kan jag lägga till tusenfoting på den listan. Jag måste komma ihåg att köpa pepparmintsolja. Jag avskyr pepparmint men det gör även insekter, så det finns något positivt med det. Vad gör man med det? Jo, man smetar pepparmintsolja runt dörr- och fönsterkarmar för att hålla insekter ute. Och det är där jag vill ha dem. Dock har jag glömt just den varan när jag varit på apoteket. Ska försöka komma ihåg det imorgon.
Igår tvätta jag stora delen av dagen. Mor fick hjälpa mig att bära ner tvätten. Sen hjälpte hon mig att färga håret. På kvällen blev det en sväng hem till farföräldrarna för att hälsa på. Far är tillbaka från Uddevalla och hälsar på. Inte nog med det så var min faster Maria och hennes man Mats hit på besök hela vägen från Skåne. Det var inte igår… eller jo, det var det ju faktiskt. Vi hade iallafall jäkla trevligt. Mats är lika skruvad som vanligt. Bokstavligen. Vi skulle skruva upp några lampor åt farföräldrarna så han drog en massa skruvade skämt. Skånsk humor är nästintill oslagbar och det bästa är att han lärt mig en del. 😉
Idag har jag inte gjort så mycket. Vakna någon gång efter kl.12. Var ner och handla. Mötte Mariell, Tobias och döttrarna på Ica. Lika trevligt som vanligt. Och så fick jag mig några skratt. Att bära hem varorna tar tydligen extra mycket nu när jag har diskbråck. Tänkte inte på att jag kanske handla för mycket. Så var helt slut när jag kom hem och ont som in i helvete. Så blev tvungen att lägga mig ner en stund. Det blev inte en stund. Jag vaknar tre timmar senare. Utan smärtor men dock med dåligt samvete. Har fått ont nu igen men ska snart lägga mig. Ska bara stänga av datorn. Sen blir det att lyssna på musik via mp3:n tills kattungarna lugnat sig. De har precis fått mat och då brukar de leka som en bunt vilddjur en stund. De är överallt och ingenstans. Fick stötta upp min rosenkalla med ett par pinnar idag. Kattungarna rör inte de andra blommorna men rosenkallan är för jävla rolig att klättra i. Den har varit rak en gång i tiden men idag när jag kom upp låg den ner. Den är inte vissen eller så utan den har blivit nedtygnd (äe inte säker på om det ens är ett ord men kunde inte komma på något bättre) av kattungarna när de klättrat i den.
Nej, dags att byta till mjukiskläder och krypa ner i sängen. Imorgon är det måndag.

Cheerio

Kommentera

