Solbränna och solfeber

Igår var Peder, Wolfgang, Inger, Lena och jag iväg upp till Krokfors och fiska. Inger fiska inte då hon inte har något intresse för det själv fiska vi andra för fullt. Speciellt jag och Wolfgang fiska mycket. Peder fick visa mig hur jag använde kastspö. Hade inte fiskat på nästan 10 år. Och när jag varit ute så har jag använt metspöt. Mor berätta att jag inte använt kastspö sen jag var liten. Men Peder visa mig hur jag skulle göra och sen gick det bara bättre och bättre. Jag stod mestadels ute på bryggan och fiska. Bara stod där och njöt av utsikten. Skitsam om jag får fisk. Bara jag får fiska. Det är så avslappnande. Vi fiska i nästan fyra timmar. Vi fick ingen fisk men jag fick mig en rejäl solbränna som jag inte riktigt räknat med. Fick mig en mindre chock när jag kom hem och såg mig i spegeln. Så plocka fram min kylande Aloe Vera-gel för solbränna. Så smörjer in mig så ofta jag kommer ihåg. Hade svårt att sova inatt på grund av solbrännan.
På förmiddagen idag var jag på Paletten där jag umgåtts med syriska kvinnor och hjälpt dem förbättra sin svenska. Tog följe med Iman, en av kvinnorna som är med i gruppen, då jag mötte henne utanför hyreshuset. Hon bor i samma ingång som lillasyster. Kvinnorna hade fått reda på att jag, Lena och Inger skulle komma så en av kvinnorna hade gjort tabouleh. Tyvärr kunde inte jag smaka då det innehåller bulgur. Annars hade jag gärna smakat då det såg så gott ut.
Efter jag var klar på Paletten ringde jag lillasyster. Sen gick jag till Konsum och köpte kanelbullar till mig och kanelgifflar till lillasyster plus lite dricka. Sen gick jag till Sidan Södra för att möta henne och sen tog jag med henne bort till Krutkällan för att fika. Hon hade aldrig varit där förut men gilla stället. Så dit ska vi fler gånger. Vi blev sittandes där i nästan ett par timmar. Sen gick vi hem till hennes och Andreas (han var på jobbet) och såg på film. Vi såg ”Big Hero 6” som jag velat se länge. Älska den! Den var både väldigt rolig och sorglig. Jag grät vid tre tillfällen men skratta desto oftare.
Kom hem någon gång runt kl.17.20. Var helt slut så gick och la mig. Vakna en timme senare med feber. Jag frös i hela kroppen på samma sätt som när man har influensa. Prata med mor och hon kom fram till att jag fått solfeber till följd av att jag brände mig så i solen igår. Hon sa också att det nästan är som att få influensa och det kan ta ett par dagar, eller mer, innan det går över. Febern gjorde att jag blev tvungen att lägga mig ner igen.
Sitter för tillfället och kollar nytt avsnitt av Hawaii Five-0 på tv4. Mår lite bättre men det är slut ska jag gå och lägga mig. Får se hur jag mår imorgon.

Cheerio

Kommentera

