Konstant ryggont → utmattning

Det är inte klokt! Sen jag fick diskbråck har livet blivit en pina rätt ut sagt. Jag har ju en gammal ryggskada som gett mig många problem genom åren men den senaste tiden har varit hemsk. Jag kan inte ta mina älskade långpromenader längre. Redan efter typ 100 meter börjar ryggen värka. Minsta lyft får ryggen att värka. Jag försöker ta mig igenom det men det har satt sina spår på psyket framförallt. Jag känner mig totalt utmattad efter en dag. Okej för att en kan bli utmattad av andra orsaker, men på detta viset. Jag brukar somna någon gång efter kl.00 på kvällen men igår var jag helt slut vid kl.22. Idag låg jag deckad i sängen vid kl.21. Det händer inte ofta. Jag lyckades ta mig ur sängen för en stund sen för att släcka ner de få lampor jag orkat tända. Det blir troligen till att jag somnar tidigare idag också.
Några positiva saker som skett i mitt liv det senaste:
– Den 16 maj blev jag faster för andra gången när min lillebror och hans fästmö fick sin andra dotter.
– Vi var på Bengtsfors Centralarkiv idag där vi fick en rundtur av Nanna, kommunarkivarie. Peder fråga det sista innan vi skulle gå om hon behövde någon praktikant. Oja, det behövde hon. Hon hade kontaktat AME för att få hjälp med att få sig ett par praktikanter. Peder föreslog mig som tidigare jobbat som biblioteksassistent på Bengtsfors bibliotek. Jag sa att jag gärna skulle vilja praktisera i arkivet. Hon verka bli väldigt glad över nyheten. Hon gav mig sitt kort och ville att jag skulle skicka henne mina kontaktuppgifter, sen skulle hon kontakta AME. Så jag ska skicka mina uppgifter till henne imorgon och sen får vi hoppas att det blir praktik.
Jupp, så är det. Ska ta och sova nu tror jag.

Cheerio

Kommentera

