”Veronica-dagen”

Har spenderat morgonen hemma med att diska och städa. Städa igår också. Nästan hela dagen. När jag gick och la mig tog det inte långa stunden innan jag somna. Jag hade nog sovit hela natten om jag inte haft fyra vilda kattungar i hushållet som skulle leka först vid kl.3 och sen vid kl.5. Städningen igår har gjort sitt på ryggen. Den känns kaputt så här dagen efter och inte blev det bättre av att jag prompt skulle starta dagen med mer städning. Men det känns ändå bra.

Sitter på Sensus och söker jobb och kollar nyheter på Expressen. Peder ringde Eva S, min före detta handledare på Arbetsförmedlingen. Han prata med henne om detta att jag vill praktisera på Centralarkivet. Jag skicka mina kontaktuppgifter i ett mejl till Nanna, kommunarkivarie. Det visa sig att hon strax efter hon fått mitt mejl kontaktat sin kontakt på AME, och att de håller på med mitt ärende. Jag får ju ekonomiskt bistånd från Socialkontoret nu och tydligen så vill Eva och de på AME försöka få bort mig därifrån genom att se till att jag får en sorts anställning på Centralarkivet istället för praktik. Jag blev typ överlycklig när Peder berätta detta för mig nyligen. Det plus att solen har tittat fram efter några dagars regn. Det spelar ingen roll längre att jag har skitont i ryggen. jag passar på att njuta av lyckan som funnit sig i mig för tillfället.

När jag kom till Sensus hörde jag Irene N ropa på mig. Jag vände och gick tillbaks. Då ville hon ge mig en kram. Jag förstod inte först varför men så berätta hon att det är Veronica-dagen idag. Sånt där har ju inte jag koll på för fem öre. Inte när det gäller mig själv iallafall. Sen fick jag en kram av Peder också på grund av samma orsak. Så det har också bidragit till varför jag känner mig extra glad idag. Kramar är verkligen mirakelkurer.

Nu ska vi snart ha fika så…

Cheerio

Kommentera

