Baka sockerkaka

Sitter framför en dator på Sensus. ”Slängde” ihop en smet till en glutenfri sockerkaka med citron för en stund sedan. Testa ett av recepten ur boken ”Baka utan gluten” som jag köpte på Coop Konsum för ett par månader sen. Så nu står kakan i ugnen och gräddas för fulla muggar. Ska bli intressant och smaka på den sen.

Träffa Eva S på Socialkontoret igår. Hon berätta att jag ska börja praktik på Centralarkivet två eftermiddagar i veckan. Jag och en tjej till ska läras upp av Nanna under en okänd period. Jag antar så lång tid det tar för henne att lära upp oss. Sen ska jag även börja läsa Engelska 7 på Utvecklingscentrum+ från och med 6 juni fram till och med 19 augusti (Bara jag inte behöver göra provet den dagen. Ingen vill göra ett stort prov på sin födelsedag). Irene M tog in mig för en stund sen och berätta att det finns sommarjobb på Gammelgården om jag finner det intressant, vilket jag gör. Sen hade tydligen Eva S pratat om att det fanns administriva jobb för mig på Bengtsfors kommun. Så vi får se hur det går. Det ska bli kul att få jobba men bara jag inte får för många. Jag kan bli lite rörig om det blir alldeles för mycket, och då kan det gå åt skogen tyvärr. Det vill jag inte.

Börja dagen på Sensus med att ställa mig nere i Café Sensus köket och röra ihop en glutenfri sockerkaka. Testa ett recept från min ganska nyinköpta bok ”Baka utan gluten”. Så nu står kakan i ugnen och gräddas. När den är klar blir det fika i det lilla köket här uppe. Ska kolla lite jobb och annat innan jag går ner igen för att kolla min sockerkaka.

Cheerio

Kommentera

