Klantarsel

Som jag skrev i mitt förra inlägg från i fredags så bakade jag sockerkaka på Sensus. Jag är ju så där förtjust i ugnar eftersom jag är känslig för värme, men jag älskar också att baka vilket är en rätt kass kombo. Ugnen nere i Café Sensus är en mardröm för verkligen hela jävla ugnen blir skållhet. Skulle ta ut sockerkakan men hade problem med grytlapparna som var jävligt stela, vilket gjorde att jag hade svårt att få bra tag i formen. Vilket i sin tur slutade med att formen gled ur näven på mig. Jag skulle fånga den med andra näven av ren reflex. Well, guess how that ended? I got burned! Så in i helvetes ont det gör! Hade dock tur med att formen landa åt rätt håll vilket gjorde att kakan klara sig. Men jag blev halvt handikappad. Eftersom jag bara skulle använda skalet på citronen som skulle till kakan så blev resten av den citronvatten. Irene N tyckte det var en bra idé. Well, I’ve got my bright moments.

Helgen har spenderats hemma i soffan. Farmför tv:n med tv-spel. Mitt efterlängtade Final Fantasy IX kom i onsdags. Mor har också det spelet fast i Platinum version och alla som vet något om Playstationspel vet att Platinumversioner suger. De skivorna är tunnare och ömtåligare än Black original. Det ska vara original. De håller längre. Bättre kvalitet helt enkelt. Kunde inte komma vidare på disk 2 på mors exemplar heller. Det är fullt med repor på skivan. Det blir inte lika lätt repor på originalskivorna. Så jag gick och köpte mig ett eget på Tradera. Det var ioförsig begagnat men det går inte att få tag på det spelet nytt längre. Samma sak emd Final Fantasy VII som jag också köpte på Tradera. Hade samma tur med båda spelen. Inte en enda repa. De som ägt spelen har inte använt dem mycket. Så har äntligen kommit vidare på Final Fantasy IX. Även igår på självaste Sverigen Nationaldag satt jag hemma och spela. Nej, jag kände mig inte ensam. Jag kände för att vara ensam. Fast på söndagen kom lillasyster över och stanna i några timmar. Hon hade med sig PSP:t och båda Dissidia-spelen. Så vi satt där bredvid varann i soffan och spela, prata och hade allmänt trevligt.

Sitter för tillfället på Sensus i Lilla Salen framför en dator. Ska vara på Utvecklingscentrum+ kl.11 för introduktion i Hemrods. Sen kl.12.30 ska jag börja min praktik på Centralarkivet. Får se hur det går. Sen har jag fått schema för de kommande tio veckorna över mina tider där. Imorgon ska jag träffa Eva S och en annan kvinna på Utvecklingscentrum+ för att prata om jobb vid behov på Bengtsfors kommun. Vill ju även ha sommarjobbet på Gammelgården så ska prata med Eva om hur vi kan lösa det. Nu ropar de på mig utifrån köket. Dags för fika.

Cheerio

Kommentera

