Hasselfors Garden & Baldersnäs Herrgård

Det blev ju en liten utflykt i det fina vädret igår. Vi åkte först till Hasselfors Garden i Ekebol och kolla deras växter och blommor. Hitta en vacker japansk blodlönn som jag gärna skulle vilja ha på altanen. Jag fråga kvinnan som äger stället lite om den. jag berätta hur min altan låg och fick veta av henne att den skulle trivas bra på min altan. Perfekt!

Efteråt åkte vi till Baldersnäs Herrgård och tog en fika nere vid scenen. Medan de andra satt i trevligt samtal tog jag mig en promenad ut i parken nedanför herrgården. När jag gick över gräsmattan kom en sädesärla och satte sig i gräset ett par meter ifrån vänster om mig. Där satt den och kvittra högt. Jag stod och såg på den en liten stund medan den satt där. Den flög liksom aldrig iväg så jag fortsatte gå. Då lyfte den och flög efter mig och satte sig sen på höger sida om mig. Jag fortsatte gå och den flög efter. När jag gick in under en stor gammal Alm som stod mitt på gräsmattan flög den upp och satte sig på en gren snett över mig. Jag gick en bit till och den flög efter mig och satte sig i en annan gren snett över mig. Så fortsatte det. Jag hade helt enkelt en sädesärla som kvittrande följde efter mig genom parken. Tog lite foton på omgivningen. Kom fram till Herrgården så det blev några foton på den också. Fick tyvärr ingen bild på sädesärlan som slog följe med mig.

Väl tillbaks i Bengtsfors fick jag gå ner till Utvecklingscentrum+ för att närvara på ett grupp möte, hållet av Eva Sjötun och Susanne Persson, kl.13. Det gällde jobb vid behov på Kost & Städ inom Bengtsfors kommun. Inget som intresserar mig dock. Men varken Susanne eller Eva tyckte jag skulle skriva upp mig på kontaktlistan om jag inte är intresserad. Gick efteråt till Sensus för att prata med Irene M om praktik på Gammelgården.

För tillfället sitter jag på Sensus och grejar. Har nyligen skickat in Aktivitetsrapport till Arbetsförmedlingen. Blir väl inte så mycket mer här sen. Blir hem till mor en sväng.

Cheerio

Kommentera

