Gammelgården

I torsdag blev det upp till Gammelgården med Irene M. Lena och Inger hängde också med då de tyckte att de inte hade något bättre för sig. Irene och jag skulle prata med Pirjo, kvinnan som driver Gammelgården, om praktik tre eftermiddagar i veckan. Eftersom jag är på Kommunarkivet två eftermiddagar så undra jag om det gick bra med att vara där de andra tre eftermiddagarna. Jag påbörja ju kurs i Engelska 7 nyligen och vill gärna sitta med studierna på förmiddagen då jag har lättare med det då. Pirjo tyckte det gick alldeles utmärkt. Sen fick jag följa med när hon guida runt en kvinna och hennes väninna, från Sydkorea, runt Gammelgården. Det var intressant.
När vi var klarar med guidningen gick jag till Kaffestugan för att möta Lena och Inger. De satt ute på terrassen och vänta på mig. Sen blev det fika. Jag fick mig en kopp svartvinbärste och en kokosboll. Vi satt på terrassen och tog vårt fika med den vackra utsikten över Bengtsfors. Fick mig några kort på omgivningen också innan Irene kom tillbaks och hämta oss.
Irene släppte av mig vid Sensus sen gick jag till ICA och handla lite kort. Efter det gick jag hem till mor och satt där en stund. Blev väl inte så mycket mer den dagen.

I fredags var jag på Sensus på förmiddagen och på eftermiddagen var jag på Kommunarkivet. Nanna hade skickat ett mejl om att hon behövde gå innan kl.16 så det blev en timme kortare. Sen blev det raka vägen hem för att kolla till katterna. Sen gick jag över till lillasyster. Där blev vi sittandes i soffan och spela Final Fantasy IX och lyssna på 80-talsmusik. Sen blev väldigt övertrötta också vilket gjorde att vi blev totala knäppgökar, Men jävlar vad kul vi hade. 😉

På lördagen kom lillasyster över till mig runt kl.11 för vi skulle tvätta kl.12. Så när vi inte var nere i tvättstugan satt vi hemma hos mig, drack te och kolla Hawaii Five-0. När tvättiden var slut vid kl.17 och vi hämtat all tvätt gick vi över till lillasyster och satte oss och fortsatte kolla serie där. Det var Jessicas idé och jag hade inget emot den. Så vi umgicks hela dagen.
På söndagen vakna jag tidigt men blev sängliggandes en stund på grund av värk. Någon gång efter kl.12 skrev lillasyster och fråga om jag ville komma över. Eftersom hon hade ont om tallrikar gick vi ut till mitt förråd och hämta en hög med porslinstallrikar jag hade där. De hade jag ändå tänkt ge bort eller sälja, så då kunde hon lika gärna få dem. Mer plats i mitt förråd blev det ju också. Sen blev vi sittandes att gå genom musik på min dator för Jessica skulle få låna en mp3 av mig. Sen visa det sig att den inte fungera. Den fungera sist jag använde den… för typ tre år sen. Antar att den legat för länge utan att bli använd. Jessica har en mp3 men den ligger hos mor. Jaja, hon får väl hämta den när hon har tid så får vi flytta över musiken till den. Sen blev det ännu mer Hawaii Five-0. Tror min lillasyster har börjat fastna lite smått för den serien. 😉

Har precis varit ute en sväng för att lämna ett papper. Passa på att prata med mor. Släppte ut Paios någon gång efter kl.22 igår kväll. Han kom inte hem en enda gång under hela natten. Var ute och ropa på honom sex gånger i morse men han kom inte. Att vara ute hela natten utan att komma och inte komma efter jag ropat på honom högst tre gånger är inte likt honom. Sen har vi en räv som springer runt på gården och tar katter. Så är lite orolig. Så bad mor att gå ner vid lunchtid och kolla. Jag kan inte gå hem än. Ska snart ha lunch och efter den ska jag upp till Gammelgården och praktisera fram till kl.16. Får hoppas att han är okej. Sen hoppas jag att det kommer gå bra uppe på Gammelgården. Den där lådan med porslinstallrikar som jag hämta i förrådet igår stod lite taskigt till så jag paja ryggen ännu mer genom att lyfta fram den. Det är ett under att jag fick sova så bra inatt som jag fick, dock låg jag en aning obekvämt. Så sitter här med ryggont på grund av att jag prompt skulle plocka fram lådan själv. Jessica erbjöd sig att hjälpa till men hon är gravid i fjärde månaden så ville inte riskera att hon fick missfall eller något. Så paja min rygg istället. Så kan det gå. Ska snart värma min soppa jag gjorde igår. Någon som vill ha? Knappast, den är min!

Cheerio

Kommentera

