Engelska 7

Sitter på Sensus med studier i Engelska 7. Jag fick höra långt innan jag började att Engelska 7 är svårt. Men det känns bara löjligt. Fatta mig inte fel, det är svårt men jag känner lite att det är Hermods fel. Misslyckas jag med det slutliga provet får jag inte en chans till. Då blir jag helt enkelt underkänd i Engelska 7. Så klagar många på att de studerande inte lever upp till kraven. Skapa då inte krav och sen ge studenten läromedel som inte lever upp till den grad som kursen kräver. Då blir det svårt att uppnå kraven för att bli godkänd i kursen. Nu gäller dock inte detta mig men jag fick se detta problemet när jag jobbade på biblioteket. Vägg i vägg med biblioteket ligget Strömkullegymnasiet. Det kunde komma elever som gick tredje/sista året på gymnasiet och skulle ha böcker till engelskan. Lärarna satte höga krav på eleverna men skicka iväg dem att låna böcker som en annan fick läsa när man gick i sjuan på högstadiet. Seriöst! Inte konstigt att eleverna misslyckas när de tvingas använda läromedel som inte lever upp till kraven i kursen. Ja, jag är irriterad. Jag har faktiskt stört mig på detta länge. Det var många gånger som jag bara hade lust att gå bort till gymnasiet och ta en snack med lärarna, men vilken rätt har jag att säga åt lärarna hur de ska lära ut till eleverna. Jag har ju ingen examen i läraryrket. Jag vet ju uppenbarligen inte vad jag snackar om. Jag borde hålla mig till det jag vet något om. Eller? Ärligt talat så vet jag faktiskt inte. Jag får väl fortsätta vara irriterad på hur eleverna drabbas på grund av lärarnas dåliga beslut.

Nog snackat om det. Ska snart avsluta här och gå hem. Det blir inget Gammelgården igen förrän nästa vecka. Kände att jag kom efter i engelskan på grund av att det blev lite stressigt förra veckan. Men på torsdag och fredag eftermiddag blir det iallafall Kommunarkivet. Får se om Nanna och jag kommer någon vart i letandet efter det som uppenbarligen inte existerar.

Cheerio

Kommentera

