Final Fantasy Brave Exvius

Hade en liten period där jag faktiskt var rätt hyfsad på att uppdatera bloggen. Hade. Sen kom jag in i en period där många runt omkring mig i min vardag ställde stora krav på mig. Krav som till sist visade sig vara för stora och sluta med att jag fick panikångest av bibliska mått. Typ. Och ett mindre nervsammanbrott. De krävde att jags kulle vara på fyra ställen, nästintill samtidigt. Två ställen om dagen, ibland tre. Det blev till slut för mycket för mig och jag tappa det totalt. Jag kunde inte sova om nätterna och jag blev bland annat grinig och otrevlig mot de som ställde dessa krav på mig. Jag blev värst mot hon som ställde största kraven och som samtidigt inte visade mig någon respekt eller förståelse men krävde att jag visa dessa två mot henne. Så ja, hon lyckades med något som väldigt få lyckas med. Hon lockade fram en otrevlig sida av mig. Inte ens min mens lyckas så bra, och den gör mig till en eldsprutande drake, två till tre dagar, en gång i månaden. De dagarna brukar jag hålla avstånd från folk. Men den sida som denna kvinna locka fram av mig, den skrämde mig en aning. Jag hoppas inte det händer igen på ett bra tag.

Annars har väl allt gått bra. Jag avsluta Engelska 7 för att avlasta mig själv och det hjälpte. Har återhämtat mig från det men jag har ändrat min syn mot denna kvinna som jag möter ofta på Sensus. I början gilla jag henne men nu. Jag vill bara säga till henne vad jag tycker men vet inte om hon kommer lyssna eller ta mig på allvar. Hon har ju inte gjort det tidigare.  Skit sam, jag går på ledighet i fyra veckor från och med idag så slipper se henne på ett tag.

Byte av ämne… hitta härom dagen ett (relativt) nytt Final Fantasy-spel av en ren slump. Final Fantasy Brave Exvius. Det är dock till mobilen men jag ladda ner det för att testa. Ibland kan slumpen ge en bra saker. Älskar spelet. Tycker det är riktigt kul och spännande. Det är väl även lite beroendeframkallande. Fast det blir väl automatiskt så om man hittar ett spel som man finner intressant. Då blir man fastklistrad. Samma sak gäller till exempel korsstygnsbroderi för mig. Jag kan komma in i perioder då jag nästan spenderar hela tiden hemma med att sitta i soffan och brodera. That’s life I guess. 😉

Har kollat lite jobb på Arbetsförmedlingen men inte hittat något av intresse. Ska snart röra på mig. Ska till biblioteket och återlämna några böcker innan jag går hem.

Cheerio

Kommentera

