Veckans klôve…

Att jag gar otur och kan vara en riktig klôve (dalslänska för klant) är ingen nyhet, men överraska till och med mig själv nyligen. Jag skulle öppna lådan till nattduksbordet. Av någon, för mig, okänd anledning tar jag i och bara rycker ut lådan så både den och innehållet landar på min vänstra fot. Varför!? Min fot är för tillfället en aning svullen och öm. Jag har svårt att älska mig själv vid stunder som dessa. Varför gjorde jag som jag gjorde? Vad for genom skallen? Ingenting uppenbarligen för ingen normalt funtad människa gör så. Jag brukar vara relativt normalt funtad men ibland… I’m the klôve of the week.

Får se hur det står till med foten när jag vaknar till morgonen. På tal om funtad: min åttaåriga honkatt Grace har aldrig varit som andra katter. Vilket jag ännu en gång blivit påmind om. Hade på en svalkande eukalyptusgel på foten. Glömde bort att jag måste hålla den borta från Grace efteråt. Att katter älskar kattmynta är ingen nyhet direkt. Det gör Grace också. Men hon älskar även pepparmynta och eukalyptus. Det har samma effekt som kattmynta på den damen. Detta är samma katt som inte är särskilt förtjust i kött men som älska broccoli och ärtor. Hon gillar potatis och hembakade (glutenfria) kakor också. Och mangojuice. Hur många katter blir helt till sig över ett glas mangojuice (förutom min då)? Jag har en katt som är delvis vegetarian. Hon är lite speciell.

Nu när jag klagat färdigt ska jag försöka sova med min värkande fot.

Cheerio

Kommentera

