Grillkväll i Skåpafors

I lördags var det tänkt att jag skulle sitta hemma och bara va. Typ. Fick i onsdags veta att min mormor bror Ulf dött. Han har varit arg på mig sen 2011 efter mormor dog. Det var faktiskt mors fel att han var arg på mig. Hon skulle prompt starta bråk över något som hänt för längesen. Något som jag lagt bakom mig. Men tydligen inte hon. Jag har inte pratat med honom sedan dess. Tack mor! Men han var ju fortfarande min släkting så det kändes när jag fick veta om hans död. Så torsdagen och fredagen var jag lite borta. Kände mig lite som en zombie. Jag gick runt som i en dimma nästan. Jag skrev en del med lillasyster via sms under de dagarna. Iallafall så skulle jag stanna hemma på lördagen och kolla serie. Jag gick ut på eftermiddagen för att köpa mjölk. Träffa först Christers och Jessicas far Johnny och strax efter Jessica och hennes kille i kassan. Jessica fråga om jag ville följa med till Skåpafors och grilla hos hennes far. Jag sa ja. Andreas gav oss sin plånbok och skicka in oss två att köpa något glutenfritt bröd och vegetariskt att grilla. Det blev quornkorv och glutenfritt korvbröd. Så jag spenderade lördagskvällen på grillfest hemma hos Johhny i Skåpafors. Lite nostalgi fick man. Inte varje dag man åker till hemtrakterna och sitter där hela kvällen. Även Andreas vän John, även kallad skåningen, och hans tjej Desirée var med. Desirée lärde jag känna bara ett par dagar tidigare. I fredags så flyttade även ”Preben”,en av Graces kattungar från kullen hon fick i mars, till Desirée. Hon skulle testa över helgen hur det gick för hon har två andra katter också. Än så länge verkar det gå bra. Hon har inte sagt något annat.

Vi hade det iallafall trevligt. Jessica, John och jag var de som drack alkoholfritt. Jag drack upp en hel Coca Cola-flaska. Det var ju inte meningen men det var ingen annan som ville ha tydligen, och jag kunde inte dricka Fanta för den innehåller apelsin. Jag testa en alkoholfri öl. Dock innehöll den kornmalt så min mage hamna i obalans senare under kvällen. Annars hade vi det trevligt med mycket tjat, mat och musik. Johnny plocka fram en gammal eldkorg och tände en värmande brasa bakom Jessica och mig. Det blev extra mysigt sen när det blivit mörkare. Vi ska tydligen försöka göra om denna grillkväll men då ska vi även försöka få med min och Jessicas broder och hans tjej Nathalie. Då får de väl skaffa barnvakt åt Noelia och Felicia. Det hade varit kul med en sista grillkväll innan hösten verkligen visar att den är här. Så blir det en gång till skulle det tydligen grillas kräftor. Denna gången grillades vildsvin. Dock åt ju inte jag av det eftersom jag inte äter kött, förutom fisk och kräftdjur. Jessica åt inte heller av svinköttet för hon har tydligen ätit så mycket av det den senaste tiden att hon tröttnat så hon åt vegetarisk korv med mig.

När klockan passerat 1 på natten bad jag John köra hem mig. Bara ett par timmar tidigare hade han fått köra hem sin tjej Desirée då hon blev dålig. Väl hemma tog det inte lång tid innan jag låg i sängen och sov. Det blev en liten sovmorgon under söndagen. Orkade inte särskilt mycket den dagen. Kolla några avsnitt av Hawaii Five-0 och drack en kopp te. Sen blev det en kvällspromenad och lite städ efter jag kommit hem. Sen duschen och efter det fler avsnitt av Hawaii Five-0 och ett par koppar med varm O’boy. Så såg min söndag ut i snabba drag.

Sitter på Sensus för tillfället och ja… uppdaterar bloggen. Tinkka, från AME, ringde tidigare angående anställning på Bengtsfors kommunarkiv. Jag ska få skriva på några papper sen är jag anställd på hel tid. Men hon var tvungen att prata med Nanna först men hon satt i möte när Tinkka ringde mig. Så vi får se när Tinkka ringer igen. Ska snart hem och äta lite innan jag börjar på arkivet kl.13. Har två praktikdagar kvar på arkivet innan jag blir anställd. Idag och imorgon. Längtar tills jag får gå dit varje dag. Jag stormtrivs nere i arkivet bland alla gamla dokument. Fast jag förstår inte alltid vad de skriver för de skrev lite annorlunda på den tiden. Men med Nannas hjälp har jag börjat lära mig förstå texterna lite bättre. Ska även hem till farföräldrarna sen efter jag slutat för dagen. Far skrev igår att min farmor kommer hem från Näl idag. Han kan inte titta till henne då han bor i Uddevalla. Jag däremot passerar deras hem varje dag till och från centrum. De bor i hyreshusen på andra sidan gatan mittemot Franserudsskolan. När och bra då jag får hjälpa dem att handla ibland. Farmor har tyvärr lite problem med hjärtat. Hon var ner till Näl i måndags och onsdags också. Får hoppas hon blir lite bättre.

Ska ta och ge mig nu.

Cheerio

Kommentera

