Hösten är här

Jupp, nu är verkligen hösten här. Så köpte hem äpple&kanelte igår. Hade rosolja i aromalampan förut men har nu gått över till kanel. Så det doftar kanel i hela lägenheten. Helt underbart! Hösten och vintern är garanterat mina favoritårstider på året. Synd bara att jag är frusen av mig.
Just det! Jag fick anställning som arkivassistent på Bengtsfors kommuns arkiv den 15 september. Anställningen är på 100% i ett år. Vad som händer efter det vet jag inte. Så har klarat en och en halv vecka och jag tycker att det går bra. Ganska skönt att gå där nere i Vårdcentralens katakomber för mig själv med musik i öronen. Jag har lättare att koncentrera mig på arbetet om jag har musik. Nanna, arkivarien, kör också med musik när hon jobbar, så jag är inte ensam om den saken. Ser fram emot en ny vecka.

Andreas, lillasysters kille, kom över igår med en gammal tv som han inte använde längre. Så han tyckte att jag kunde ta den. Jag har en 20″ från början och den jag fick av honom är en 30″. Så det blev lite skillnad när jag bytt tv och kopplat in den.

Fick äntligen upphängt de gamla tallrikarna jag fick av farmor i våras. Jag fick med upphäng till ett par av dem. Hade tänkt köpa upphäng till de resterande tallrikarna men har glömt det om och om igen. Men igår kom jag ihåg det så fick upphängt dem i köket över dörren. Sen fick jag ett gammalt kopparfat av mor som jag också hängde upp. Så nu är det lite mer hemtrevligt i köket.

Lördagskvällen spenderades framför tv:n. Fick bland annat se Rymdimperiet slår tillbaka. Jag måste få tummen ur och skaffa Star Wars-filmerna på dvd. Gick och la mig tidigare än vad jag tänkt. Redan en och en halv vecka efter jag börjat jobba har min kropp vant sig vid att gå upp tidigt och lägga sig tidigt. Kroppen alltså. Mentalt vet jag inte riktigt. Jag kommer troligen aldrig bli den där morgonpigga människan.

Fast jag har tagit sovmorgon under helgerna. Jag försöker ändra det lite. Vakna tidigare idagän igår och kom ur sängen tidigare också. När jag var 20 år blev jag medlem i Yves Rocher. Min hud är känslig så jag kan oftast inte köpa skönhetsprodukter som säljs i vanlig affär. Jag brukar gå till apoteket. Förr handla jag även på Yves Rocher men sen blev det ett uppehåll av okänd orsak. När jag väl kom på att jag kan handla produkter där visade det sig att mitt konto var inaktiverat. Så jag fick kontakta Yves Rocher via mejl och det tog inte lång tid innan ee aktivera det åt mig. Detta var i början av året. Ändå tog det flera månader innan jag handla något. Så idag logga jag in och beställde lite produkter. De kommer förhoppningsvis den kommande veckan. Jag får väl ta kort på innehållet och lägga upp här och förklara vad jag köpt. Ett par av produkterna har jag köpt förut och saknat enormt. Så jag är nu tillbaka till att handla mina skönhetsprodukter på både apoteket och Yves Rocher.

Efter det blev det att diska. Disken hade tagit över bänken så jag starta upp Spotify på mobilen, koppla i hörlurar och gav mig på disken. Eftersom jag har ett väldigt litet kök (jag bor i en etta) och har en liten bänk fick det bli hälften av disken och så får jag ta resten senare. Gjorde mig lite kardemummagröt (minutris med tillsatt kardemumma krydda så inget märkvärdigt) med drottningsylt och mjölk.Tände såklart aromalampan och hällde i några droppar kanelolja så de doftar höst i hela lägenheten. Nu sitter jag i soffan framför tv:n med en kopp äpple&kanelte och ett par clementiner och ser på ett program som heter Real girl’s kitchen. Real girl’s? No way! Jag som trodde de var barbiedockor…

Ska ta mig en promenad om en stund och sticka in på Ica undr vägen hem. Ska handla med mig ingredienser så att jag kan göra lasagne. Det kommer vara den kommande veckans lunch på jobbet. Jag har bara gjort lasagne en gång. Det var 2003 näe jag gicn på högstadiet. Det blev bra då så jag ska väl lyckas denna gång också. Hoppas jag. Om jag inte hittar ett annat intressant recept i kokböckerna. Får kolla dem lite mer nogrant än jag gjorde igår. 😉

Cheerio

Kommentera

