Blåsväder

Nu märks det garanterat att hösten är här. Vi har haft lite stormigt här de senaste dagarna. Vädret har varit lite blandat idag. Det kom en mindre storm när lillasyster och jag var på ICA tidigare. Men det hade gått över när vi gick hem. För ungefär en timme sen börja det blåsa ute igen. Det är tur att min altan ligger i ett sådant skyddat läge. Det minskar risken får att något blåser iväg. Jag har faktiskt aldrig, undr de tre och ett halvt år som jag bott här, råkat ut för att något på min altan blåst iväg. Var upp till mor snabbt och såg ett flertal av mors geannars dörrmattor som blåst iväg några meter. Jag undrar hur mycket längre de tagit sig nu. Kan höra att stormen ökat i styrka utanför. Kan även se det på tv:n för bilden bläddrar till lite ibland. Känns extra mysigt att sitta inne i värmen när det blåser ute.

Ska väl försöka komma i säng lite tidigare idag. Det är fredag imorgon. Fredag brukar vara den dag under veckan som jag är tröttast. Antar att det beror på att det är sista dagen av arbetsveckan.

Var iväg med lillasyster till Flitiga händer och handla bebiskläder. Vi hitta mycket snyggt och fräscht. Jag fattar inte varför vissa människor har svårt att handla second hand. Vi hitta även ett bärsele. Jessica hade kollat sådana på nätet och där hade de kostat runt 300 kr. Här fick hon en för tio kronor. Den kosta egentligen 40 kr men hon i kassan gick inte efter prislapparna som satt på kläderna så varje plagg gick på tio kr st. De billigaste kosta 20 kr enligt prislappen. Så det blev mycket billigare än vad vi räknat ut. Fast det är inte första gången de sänker priserna när man väl står i kassan och ska betala. Ibland rundar de även av det slutgiltiga priset till billigare. Som en gång när jag handlat skulle det gå på 210 kr. Då var det Elin, ägaren, som stod i kassan. Hon rundade av till 200 för hon tyckte det underlätta för oss båda. Idag när vi var där passa jag på att leta efter några enkla t-shirts till mig själv för att ha under de tjockare vintertröjorna. Elin fråga mig vad jag leta efter och jag förklara.  Hon ställde lite frågor om vad för sort t-shirts jag ville ha, vilken storlek, färg mm. Skrev hon upp mitt namn på en kasse plus den informationöver vilka sorts t-shirts jag var ute efter. Sen hängde hon upp den innanför kassan. Sen förklara hon för personalen att om de fick in några t-shirts som matcha mina önskemål skulle de lägga dem i den påsen åt mig. Vilken service den kkvinnan ger. Det är ofattbart.

Jag fick mig ett par varma tröjor. Sen gick vi till Leva&Bo för att kolla mer bebiskläder. Det blev väldigt dyrt till skillnad mot  second hand. Sen handla vi fort på ICA och sen gick vi hem till mig en stund tills Andreas kom och hämta henne.

Ska se om ”Outsiders” är något att ha ikväll. Annars blir det sängen.

Cheerio

Kommentera

