Mysko män

Igår eftermiddag ungefär en timme innan jag sluta kom en sköterska, från Vårdcentralen som ligger ovanpå kommunarkivet, och fråga om det var okej att hon låste dörrarna till korridorerna här nere. Jag svara ja utan att tänka på att jag behöver tillgång till toaletten i andra korridoren. Jag har nyckel till själva toaletten men inte till dörran till korridorerna. Hon förklarade att en mysko man smygit runt i huset. Han hade tydligen varit i apoteket, tandvården, vårdcentralen och här nere i källaren. Ja, han hade varit överallt. Så de låste dörrarna till alla utrymmen där obehörig inte äger tillträde för att han inte skulle kunna gömma sig någonstans. Idag fick jag veta av sköterskan, som öppnar byggnader varje dag, aty det finns en man här i området som har som vana att gå in på ställen där han inte hör hemma eller att göra saker som en normalt funtad människa aldrig skulle göra. För ett tag körde tydligen polisen honom till psyket för att få honom utvärderad. Där kom de fram till att han var helt frisk, så han släpptes fri igen. Men han har tydlig återgått till sina konstigheter. Iallafall så misstänker de att det var han som var här och smög runt på Nygård igår. Folk hade sett honom smyga runt utanför arkivet. Har alltid dörren till arkivet öppet när jag är härså folk kan bara gå in. Där inne satt jag försjunken i papper med musik i öronen, så jag märkte inte av den mystiska mannen som smög runt utanför. Igår när en sköterska kom och berätta så brydde jag mig inte så mycket,  men nu efter att jag hört om den där märkliga mannen som härjar i Bengtsfors är jag lite orolig. Han har ju tydligen varit på Vårdcentralen förut. Tänk om han kommer här och smyger sig på mig. Jag har alltid känt mig säker här. Det är ju liksom en vårdcentral.

Skrev med lillasyster via sms i tisdags. Vi har länge planerat att vi ska gå till Flitiga händer och handla. Eftersom Jessica ska ha sin första i november så ska hon dit och se om hon kan hitta lite barnkläder. Vad jag kommer hitta vet jag inte. Det är ju en secondhandbutik. Får se om jag hittar något behövligt till det kommande julbaket eller något annat. När jag behöver något i köet går jag oftast till Flitiga händer först istället för en vanlig affär. Det är billigare och bättre för miljön. Försöker tänka lite på den också.
Var över till grannen igår ikväll också och lämna några assietter som ska låna under helgen. Hon ska bjuda hem folk på en sen 60-årsfest men hon hade inte assietter så det räckte så får låna utav mig. Onödigt att köpa om man bara behöver över en helg.

Jag är inte mycket för dramaserier. Det vet ju de som känner mig också. Men jag finner dessa ”Realhousewives of…”-serier underhållande. Varför vet jag inte riktigt. Men för några veckor sen upptäckte jag den turkiska dramaserien ”Förväxlingen” (Paramparça) på Svt2 och jag fastna för den.  Dock har jag ingen som helst koll på när den visas. Men så kom jag på att jag har Svt Play på datorn så gick in där och så att alla avsnitt finns där. Så ska börja kolla från början.

Sitter för tillfället på jobbet och fortsätter arbetet med att gå igenom alla diarieförda skrivelser som gjordes under tiden då Bengtsfors köpings fanns. Är inne på 60-talet nu. Box 47 av 80. Har avklarat mer än hälften. Ska snart ta mig en förmiddagsfika så att jag inte är alltför hungrig när det är dags för lunch.

Cheerio

Kommentera

