Migränhelg

Har haft migrän nästan hela tiden denna helg. Vakna med det igår och idag. Sen har det liksom gått upp och ner hela tiden. Migränen beror på att jag har smärtor i nacken vilket i sin tur beror på min gamla whiplashskada. En skada jag fick i en ridolycka när jag var yngre. Sen förvärrades skadan i en bilolycka några år senare. Jupp, livet är rätt krasst ibland men jag lever. Det är det viktigaste.

För tillfället har migränen lagt sig men det värker som in i Norden i nacken. Tog ett par tabletter i hopp om att det kanske skulle lindra lite. Det finns tabletter mot migrän, I know. Men de kan inte jag äta på grund av att jag haft akut njurbäckeninflammation vilket gett mig problem med njuren. Äter jag fel sorts smärtstillande får jag ont i njuren. Så jag avstår. Ont i njuren är nog det värsta varit med om. Det finns kvinnor, som jag berättat för om gången jag fick akut njurbäckeninflammation för, som direkt börjat argumentera om att smärtorna från menskramper är värre. Och det kan säkert hända att kvinnor som tycker detsamma läser detta inlägg. Då vill jag påpeka att jag vet exakt hur förjävligt det är att ha menskramper. Men i jämförelse med smärtorna jag fick i njuren när jag hade akut njurbäckeninflammation så är fan menskramper rena jävla semestern! Min mor har också haft akut njurbäckeninflammation men också gallsten och hon säger att smärtorna ligger på samma nivå. Jag har aldrig haft gallsten men har hört att det ska göra jävligt ont. Så jag antar att ni som haft gallsten kan relatera till vad jag menar.

Nej, men nog snackat om det. Vakna  före tuppen men kom inte ur sängen förrän ungefär en timme sen. Ska dricka upp mitt morgonte och sen sticka ut för att handla lite. Ska göra soppa inför den kommande arbetsveckan. Ska köpa hema bröd och ost att ha till. Sen ska jag förbi mor en sväng på hemvägen. Sen får vi se vad dagen bjuder på. Soppan kommer inte ta särskilt lång tid att göra.

Cheerio

Kommentera

