25 år sen…

Sitter här lite smått tårögd efter att en kvinna ringt in till Mix Megapol och önskat låten Under Pressure med Queen, och påmint en om att det var idag för 25 år sen som Freddie Mercury dog. Jag kolla dagens datum på datorn direkt och såg att hon hade rätt. Mors största idol är Elvis, min storasysters största idol är Michael Jackson och min är Freddie Mercury. Elvis och Michael är bra men för mig slår de inte Freddie. Freddie all the way!

maxresdefault2

Någon tycker säkert att jag är korkad men kommer tända ett ljus för honom när jag kommer hem. Är man ett fan så är man. Blir även att plocka fram Queen-skivorna. Har inte lyssnat så mycket på Queen på ett tag. Dålig stil jag vet. Fast i min spellista Xmas på Spotify, som jag lyssnat på väldigt mycket de senaste två veckorna, finns en jullåt med Queen som spelats några gånger. Den borde väl ändå räknas.

Gick på sparlåga igår efter tisdagens äventyr till Håverud. Arkivarien och jag åkte ner till Dalslands Center i Håverud för att gå igenom och hämta några lådor med innehåll som ska arkiveras. När vi väl kommit ner och fick se förrådet kände vi att vi kanske tagit oss vatten över huvudet. Det var inte bara några lådor. Ett helt rum fullt nästan upp till taket. Nu var det i och för sig lågt i tak men det var ändå mycket fler lådor än vad de sagt. Vi fick gå igenom lådorna först för att ta bort de dokument som ska gallras och som vi inte behövde ta med. Efter fyra timmar hade vi fyllt vanen med lådor men ändå hade vi inte ens kommit halvvägs in i förrådet. Men vi fick även fyllt en hel del lådor med gallringsbart material. Vi tog lunchen där innan vi åkte tillbaks till Bengtsfors. Arbetet gjorde mig en aning trött vilket resulterade i att jag somna till några gånger under färden hem. Väl tillbaks i Bengtsfors fick vi låna vårdcentralens lastvagn för att få ner lådorna till arkivet. Flera av lådorna var riktigt tunga. Våra händer var en aning slut efter att burit ut alla lådorna till bilen innan vi åkte. Så det kändes skönt att vi fick lite avbelastning när vi ska ha ner dem till vårdcentralens källare. När vi fått ner alla lådor lämna arkivarien mig för att lämna tillbaks bilen till kommun. Hon hade även en tid att passa på annan ort så hon var tvungen att åka iväg. Min ryggskada tog lite stryk vid de tunga lyften så jag valde att sluta en halvtimme tidigare. Enligt arkivarien gjorde det inget eftersom vi inte fick oss några ordentliga pauser. Det var först på kvällen efter jag kommit hem och slappna av som jag kände att hela kroppen tagit stryk. Och när jag skulle lägga mig kände jag att jag sträckt en muskel i vänsterarmen vilket gör jävligt ont. Jag kunde inte sova så fick leta fram min tub med Ice Power-gel. Det är en kylande gel som används vid bland annat muskelsträckningar. Den gjorde verkligen skillnad. Men det kändes lite obehagligt när armen blev iskall. Men smärtan försvann och jag kunde sova. Muskelsträckningen har gått över men är fortfarande väldigt öm i många delar av kroppen. Det är ju ett bevis på att jag jobba arslet av mig för en bra sak. Det känns skönt.

Ska snart ta en kort fika för att få i mig lite i magen innan lunch. Ska iväg och storhandla med Andreas imorgon. Jessica måste ju stanna hemma nu när hon fått bebisen. Så hon skickar ut mig att handla med hennes kille. Jag skämta med henne ” Vågar du verkligen skicka ut oss två ensamma och handla?”. Det kan sluta hur som helst eftersom vi har lika knäpp humor. Vi kommer väl gå runt och skämta om allt som är vilket kan göra att handlingen tar en evighet. 😛
Skriver med Andreas nu om vilket ort vi ska åka till. Han kom med förslagen Trollhättan och Uddevalla. Jag väljer Uddevalla vilken dag som helst. Två orsaker är att jag gillar Uddevalla och att jag känner till stan. Trollhättan känns som en annan planet för mig. Får se om han accepterar mitt val. Julklappsköp imorgon då.

Cheerio

Kommentera

