Halsont + smått febrig

Vakna i morse med halsont. De vanligaste orsakerna till halsont för min del är:

1. Jag är hos någon och de har ljus, tillverkade av paraffin, tända en längre stund. (Är allergisk mot paraffin)

2. Jag har blivit smittad med influensa som kommer bryta ut om några timmar.

Ja, det är de två vanligaste orsakerna om jag får ont i halsen. Speciellt sån jobbig halsont som jag har nu. Jag kan in minnas att jag varit i samma rum som några tända paraffinljus det senaste dygnet. Tyvärr började jag känna mig småt febrig och slä för ungefärr en halvtimme sen. Jag hade faktiskt hoppats på att orsaken var en allergisk reaktion. Jag hoppas det fortfarande och att febern bara är något tillfälligt som inte kommer leda till något värre. Men som min halsont känns nu stämmer det tyvärr in med orsak nummer två, vilket suger eftersom det imte var så många veckor sen jag var hemma på grund av förkylning. Får jag influensa idag när jag tänker börja julpynta… då får jag nog fan spader. Jag har spenderat förmiddagen med att försöka bota halsontet men efter flera timmar har jag fortfarande lika ont. Jag gillar inte oddsen som de ser ut nu. Om livet bestämt sig för att jag ska få den jävla influnsan idag då kan livet sticka upp något i därsoleninteskiner! Ja, jag är lite smått irriterad på livet just nu.

Har planer på att gå ner till centrum snart och handla. Ska bara försöka få tag på mor först och se om hon vill hänga med. Hon blev grinig på mig sist jag gick ner utan henne. Jag försökte förklara för henne att jag inte kan tänka på allt. Ibland kan jag vara en aning trötti hjärnkontoret efter en vecka med extra mycket på jobbet. Men tror inte att hon riktigt förstår det även om hon påstår att hn gör det.

Det är inte lätt. Fick låna min lillasysters iPhone 4. Besvärligare mobil har jag nog aldrig varit med om. Att skriva ett blogginlägg på den är rena mardrömmen. Synd att min älskade Samsung skull få för sig att bli kaxig denna veckan. Men men, det är som det är. En olycka er sällan ensam, sägs det.

Cheerio

Kommentera

